• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets kräftor 2017

bluetrain

Cartier
Är lite perplex vad man ska köpa för kräftor i år då de olika testerna man kan hitta är i princip ger helt olika resultat. Förra året har jag för mig det var ullmos som gällde men de verkar få lågt betyg i år. Någon som påbörjat årets kräftkalas och kan avlägga rapport på vad som går hem eller bort?
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Åt kräftor två gånger förra veckan. Äter bara svenska kräftor, alltid bäst och godast
 
Var på en kräftskiva i helgen där kräftansvarig hade köpt färska turkiska som var goda - tyvärr lite små men inte så farligt. Vet tyvärr inte vad det var för märke men han sa att de hade fått bra i aftonbladet plus så då kanske det går att lista ut vilka det är om du har tillgång till den artikeln!
 

jabla

Sarlacc
Ullmos svenska Signalkräftor var goda och hårda i skalen.

WP_20170812_22_12_43_Rich.jpg
 

tissoter

Audemars
Haft två kräftskivor i år och helt klart är ju att de svenska var godare men jag avnjöt några kinesiska ifrån Ica som faktiskt höll helt okej standard.
 

Lowe92

Cartier
Ingen som kör riktiga kräftor? Vätterkräftor är det som gäller, köpta färska (levande) och kokas själva.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Körde en ny variant i helgen. Grillade färska havskräftor från västkusten. Delade dem på mitten, på med smör och lite vitlök och sedan 5 minuter på grillen på hög värme. Det blev kanon.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Burfångade svenska havskräftor är mitt val. Inget slår smaken hos svenska havskräftor och burisarna är rejält stora vilket passar mig som inte gillar att skala och pilla så mycket. Det räcker med 2-3 stycken för en person.
 
Topp