• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årets svenska auktionshändelse kom sent i år

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag med flera var tokladdade idag och även om jag trodde jag hade en chans så blev det tyvärr inget för mig denna gång. Säkert ett bra köp och sörjer den redan. Ingen trött gubbsafirsub detta inte:

140911_1.jpg

http://sa.auction2000.se/auk/w.object?inC=SA&inA=20151103_1008&inO=861
 

M.M

Cartier
Är det just emaljeringen som gör klockan? Ser att de utan säljer för betydligt mindre, många tom osålda på auktioner, är det endast med/utan emalj som avgör prisskillnaderna menar jag?
Fin klocka som det inte verkar varit någon tvekan över att buda på. Lycka till nästa gång.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Häftig! Jag är nyfiken på vad historian bakom tavlan är? Är det någon symbolik eller vart är inspirationen tagen ifrån?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hehe auktionsfirman hade nog inte riktigt koll på den där med utrop på 300kr

Fast det förtäljer dock inte hur acceptpriset var satt.
Av någon anledning så har Skånes Auktionsverk gröna siffror, trots att klockan inte nått upp till accept.
Bullheaden, t. ex., var grönmarkerad på 700kr igår, men idag står den som återropad.
Inte nödvändigtvis superpedagogiskt...
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Fast det förtäljer dock inte hur acceptpriset var satt.
Av någon anledning så har Skånes Auktionsverk gröna siffror, trots att klockan inte nått upp till accept.
Bullheaden, t. ex., var grönmarkerad på 700kr igår, men idag står den som återropad.
Inte nödvändigtvis superpedagogiskt...
Det har du faktiskt rätt i, väldigt konstigt! Undrar vad de hade för acceptpris på Eskan, jag vill ändå tro att de inte hade någon koll. Drömmen om att göra ett kap på nätet finns fortfarande kvar hos mig!
 
Topp