D
Deleted member 1265
Guest
Ok enl rubrik, vad vet vi kring den svenska säljkvoten och det säljstopp som rådit??
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En helt ny affärside, säljstopp är det som gäller 2016!Att ett företag som lever på att sälja saker skulle införa ett säljstopp låter väldigt konstigt i mina öron...
En helt ny affärside, säljstopp är det som gäller 2016!
Det gäller att skapa efterfråganEn helt ny affärside, säljstopp är det som gäller 2016!
Som om den inte redan finnsDet gäller att skapa efterfrågan
Den kan aldrig bli för stor!Som om den inte redan finns
Säljstopp och efterfrågan skapar ett jävla tryck, det som är något negativt är att ingen får sälja och ingen kan köpa. Men det blir ett jävla tryckSom om den inte redan finns
Köpt lite nya sportrollar av olika sv AD under 2015 o samtliga menade att de upplever att de får mindre volymer av modeller som tex Subbar i stål, Daytonas i stål än tidigare. Är då även efterfrågan stor på just dessa modeller blir det ju lite svårare att få tag i. Känns märkligt att det ska behöva vara kö på en SubC i stål...?
Även när jag var i Wien 1 v innan jul så fanns inte vare sig subc eller Daytona i lager. Iaf inte hos de 2 AD jag besökte.
Är efterfrågan så stor eller är det en medveten strategi av Rolex att hålla en lägre tilldelning?
Begagnatpriser? Det där får du nog förklara så att även jag kan förstå.Möjligen en marknadsföringsstrategi då andrahandsmarknaden eventuellt är en av dom viktiga för varumärket. Höga volymer kan betyda sämre begagnatspriser, och kan påverka tillförlitlighet hos kunderna på sikt. Rolex känns inte lika exklusivt längre...
Begagnatpriser? Det där får du nog förklara så att även jag kan förstå.
Håller helt med här! Kanske en dålig jämförelse men man borde väl kunna dra en parallell mot tex dyrare bilar, ferrari, lambo osv... Man gör inga större serier just för att hålla priserna uppe på andrahandsmarknaden samt stärka varumärket och dess exklusivitet.Möjligen en marknadsföringsstrategi då andrahandsmarknaden eventuellt är en av dom viktiga för varumärket. Höga volymer kan betyda sämre begagnatspriser, och kan påverka tillförlitlighet hos kunderna på sikt. Rolex känns inte lika exklusivt längre...