• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årsklocka 1989

MERL

Omega
Jag behöver lite inspiration och tänkte att vilka vore bättre att fråga än er?

Född 89 som man är, har jag blivit allt mer sugen på en "årsklocka" från samma år.

Frågan är då, vad hade DU valt om du fick välja fritt bland alla modeller tillverkade 1989? Jag har en IWC 3714-01 från årsskiftet 2010/2011. Så ni som vill ta steget längre och hitta det ultimata komplementet/kontrasten från 89, varsegoda!
 

JayJay

Rolex
IWC:n är ju hyfsat dressad så jag svara fantasilöst Sub eller GMT. Eller är du ute efter något billigare/mindre välkänt?
 

MERL

Omega
IWC:n är ju hyfsat dressad så jag svara fantasilöst Sub eller GMT. Eller är du ute efter något billigare/mindre välkänt?

Skulle föredra mer utav en tool-watch/dykare så Sub/Gmt är heta. En day-date är en av väldigt få som också är intressant.

Rolex står högt i kurs
 

F-L-P

Panerai
Min Speedy reduced! På en KoS nära dig (har för mig att den är 89 eller 90) Annars skulle jag köra på en tudor Sub. Visst hade de kvar målade tavlor vid den tiden?

/F-L-P
 

MERL

Omega
Om du är född 89 tycker jag du ska slå till på den här :

https://klocksnack.se/threads/5513-l-serie.6625/

Sjukt bra pris på ett jävligt fint exemplar !

Jag vill egentligen vänta tills hösten/våren. Där klämmer skon främst ;) jag funderade på den innan, skulle prisbilden bli ännu mer tilltalande som gör att det blir "ett erbjudande jag inte kan motstå" då kommer jag hugga den. Problemet är att jag kommer tillbaka till Sverige först den 25e juli. Strax innan min födelsedag...
 

meuller

Omega
jag tycker en 5513, är så otroligt trevliga! Fick klämma på MAx's å en gtg för ett tag sen. Dock var det en tidigare modell för den hade ej vitguldsindex.
 

calzone

Vacheron
Jag vill egentligen vänta tills hösten/våren. Där klämmer skon främst ;) jag funderade på den innan, skulle prisbilden bli ännu mer tilltalande som gör att det blir "ett erbjudande jag inte kan motstå" då kommer jag hugga den. Problemet är att jag kommer tillbaka till Sverige först den 25e juli. Strax innan min födelsedag...

Tvivlar på att prisbilden kommer bli bättre då dessa klockor är på väg att bli vintage, Jag betalade runt 30 K för min med servicebehov så den kommer bli dyrare, den är på service nu. Tycker ändå att jag fick den billigt. Den som finnirgens säljer har inte servicebehov och kommer på tillhörande orginallänk i bra skick tycker den talar för sig själv.
 

MERL

Omega
Tvivlar på att prisbilden kommer bli bättre då dessa klockor är på väg att bli vintage...

Jag inser det, var mest ett sätt att beskriva att "jag skulle vilja köpa, men borde inte göra det just Nu" :) Får hålla tummarna att den finns kvar i juli och att folk lägger pengar på annat innan jag kommer hem till Stockholm igen.
 

calzone

Vacheron
Jag inser det, var mest ett sätt att beskriva att "jag skulle vilja köpa, men borde inte göra det just Nu" :) Får hålla tummarna att den finns kvar i juli och att folk lägger pengar på annat innan jag kommer hem till Stockholm igen.

Absolut skulle va trevligt om den fick vandra vidare på forumet :), Han har redan sänkt den med 4 K tror han begärde 34 K först så får du den för 30 K har du gjort ett kap tycker jag iaf.
 

Rille

Rolex
Ännu en 89a här, dock inte på jakt efter någon årsklocka just nu:)

Var sugen på 5513 som diskuterades tidigare men de blev istället en 16610 ifrån ett helt annat år, eftersom jag kom fram till att jag antagligen skiter fullständigt i om klockan och jag födda samma år ;)
 
Topp