• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årsklocka 2014

Klockaren

Panerai
Hej,

Jag letar efter en årsklocka för min son som föddes september 2014.

Budget upp till 15000kr.

Har ni några sköna förslag så är jag tacksam.

Tack på förhand
 

Klockaren

Panerai
Vad har du tänkt dig?
Dress? Dykare? Storlek? Färger? Guld? Stål?...
Jag är helt nollställd då tanken är att grabben ska få den när han blir 18.

Det är ju svårt att sia 16 år fram i tiden, men gärna tidlös kanske en dykare eller dress helt enkelt något han kan tänkas uppskatta i framtiden.

Skulle vara kul att bena ned till September 2014 men bestämr mig att 2014 räcker.

Det lät rörigt, ber om ursäkt är lite sleten ikväll.

Återigen tack för att ni tar er tid, suveränt forum som jag inte får nog av!
 

Hugii

Audemars
ska den ligga i ett kassaskåp sen eller ska du använda den?

Jag tycker att presenter och klockor överlag kan vara överskattade. Förhoppningsvis kommer din son att ha massa presenter/pengar kvar från "dig".
Alla mina klockor kommer att vara min sons klockor osv.... det är ändå han som ska ärva mig.

Det som jag gjorde är att jag skrev 2 brev.
1 brev när jag fick veta att han kommer som beskriver väntan ochkänsor.
Brev nr 2 handlar om "stunden" när han kom till världen och när vi två träffades för första gången. Jag vill att han ska veta vad jag kände för det kommer aldrig en klocka, bil eller hus att beskriva i fall jag "inte kommer hem" imorgon.
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
ska den ligga i ett kassaskåp sen eller ska du använda den?

Jag tycker att presenter och klockor överlag kan vara överskattade. Förhoppningsvis kommer din son att ha massa presenter/pengar kvar från "dig".
Alla mina klockor kommer att vara min sons klockor osv.... det är ändå han som ska ärva mig.

Det som jag gjorde är att jag skrev 2 brev.
1 brev när jag fick veta att han kommer som beskriver väntan ochkänsor.
Brev nr 2 handlar om "stunden" när han kom till världen och när vi två träffades för första gången. Jag vill att han ska veta vad jag kände för det kommer aldrig en klocka, bil eller hus att beskriva i fall jag "inte kommer hem" imorgon.

Det sista du skrev tyckte jag var väldigt fint och något jag aldrig reflekterat över att göra till mina (framtida) barn. Tack för den insikten!
 

Klockaren

Panerai
ska den ligga i ett kassaskåp sen eller ska du använda den?

Jag tycker att presenter och klockor överlag kan vara överskattade. Förhoppningsvis kommer din son att ha massa presenter/pengar kvar från "dig".
Alla mina klockor kommer att vara min sons klockor osv.... det är ändå han som ska ärva mig.

Det som jag gjorde är att jag skrev 2 brev.
1 brev när jag fick veta att han kommer som beskriver väntan ochkänsor.
Brev nr 2 handlar om "stunden" när han kom till världen och när vi två träffades för första gången. Jag vill att han ska veta vad jag kände för det kommer aldrig en klocka, bil eller hus att beskriva i fall jag "inte kommer hem" imorgon.
Riktigt bra inlägg, tack för det.
Jag vet givetvis att en klocka inte säger mycket om vad han betyder för mig när han är äldre, är mest en rolig sak (enligt mig) som han får som en present den dagen han blir 18.

Jag gör mitt yttersta varje dag för att han ska veta att jag alltid är där med och för honom då det må låta som en klyscha men känslan jag får när han säger "Pappa" och smäller iväg sitt busiga leende är ej betalt i pengar eller prylar.

Ditt inlägg beskriver just den tanken man får när man blir Pappa, känslan av dödlighet, oro och samtidigt fullständigt galna känslor man ej haft i sitt liv innan.

Brev var en väldigt bra id'e och jag kommer nog låna den trots han precis blivit två år.

Tillbaka till klockan så hade jag tänkt använda den då och då men vid utvalda tillfällen.

Ha en trevlig kväll
 

Hugii

Audemars
Riktigt bra inlägg, tack för det.
Jag vet givetvis att en klocka inte säger mycket om vad han betyder för mig när han är äldre, är mest en rolig sak (enligt mig) som han får som en present den dagen han blir 18.

Jag gör mitt yttersta varje dag för att han ska veta att jag alltid är där med och för honom då det må låta som en klyscha men känslan jag får när han säger "Pappa" och smäller iväg sitt busiga leende är ej betalt i pengar eller prylar.

Ditt inlägg beskriver just den tanken man får när man blir Pappa, känslan av dödlighet, oro och samtidigt fullständigt galna känslor man ej haft i sitt liv innan.

Brev var en väldigt bra id'e och jag kommer nog låna den trots han precis blivit två år.

Tillbaka till klockan så hade jag tänkt använda den då och då men vid utvalda tillfällen.

Ha en trevlig kväll
Tycker inte du ska använda klockan eller visa den överhuvudtaget. Skriv ett brev och lägg in det i klockboxen och plocka fram när han fyller 18år. ;)
 
Topp