• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årsklocka till barn

Joseph

Cartier
Jag har tänkt samma tankar oxå. Fundert och funderat länge på det. Men vi lever i en materiellvärld där vi ska hela tiden värdera oss, och vem vet vad kidsen kommer att gilla eller vad det kommer att betyd för de just då så. Jag skrivit 2st brev/barn.

Ett 1: var riktat till det lilla barnet som fans i magen på temat "det är vad jag kände när jag fick veta att du ska komma". Det blir ett opersonligt brev med mkt reflektioner å känslor.

Brev 2: när barnet hade fötts och när våra blickar möttes. Vad jag kände å tänkte. Vad var lyckan för stunden osv.

När frugan läser de så gråter hon varje gång. Och jag är glad att de finns skrivna. Finns inget annat som kan beskriva vad jag kände just då. Inget foto eller sak kan slå det.
En dag kommer vi att dö och kidsen får allt.. bilen, klockan även mikrovågsugn.

Mitt tips är att du i så fall skriver ett brev till klockan, vem vet vad som kan hända i livet. Skriv vad du känner och varför du köper klockan. Gör den personlig på så sätt.

Lycka till.
Har jag det gott ställt när mina knattar kommer ska jag skaffa ett kalenderur från födelelseåret där datumet är ställt till barnets födelsedatum/tid, Alt ingravera det på bakboetten.
 
Topp