• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Årsklocka

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Jag har funderat på att införskaffa en klocka från mitt födelseår men kan inte bestämma vad jag är ute efter.

Har ingen jättelång kravlista men klockan får inte vara för dressig utan ska gå att bäras till vardags, men även till fest. Gärna på länk men den ska även gå att bäras upp på läder. Det ska inte något guldigt utan det ska helst vara stål.

Så kom med förslag! :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Klarar man en av de av de absolut sista matta 16750 till 1982? En fin sån hittar du för ca 30 och jag kan inte tänka mig bättre för den tidsperioden.

16750-8.17mil%20SN,matte%20dial-Jas.jpg
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Det blir svårt att hitta en årsklocka för 0 kr, tror jag. Fast vem vet, någon forummedlem kanske är på givarhumör ;)

Men, seriöst, en Explorer 1 hade varit perfekt men 1982 hette den 1016 och ligger över din budget. Så jag ansluter till theargonaut och säger dj.

Imho :)

Hehe, ja 0 kr är kanske inte är så troligt men skrev så för fokus nödvändigtvis inte skulle bli på 25k (och därmed mest troligtvis en rolex, dock inget fel med det :)). Ville inte missa ev. billigare klockor som ändå på något vis är unika för årgången..
 
Topp