• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikt om: AP 15189 Pictet & Cie

Cliff

Panerai
2-Faktor
Skulle vilja ha en åsikt om AP RO 15189 (Pictet & Cie). Har blivit köpsugen när den vita 15300 blev såld innan jag han få ihop slantarna. Storleken på 36 är nog perfekt för mig då 39mm Daytona är perfekt sportklocka för mig.

SÅ...vad tycker forumets inbitna hard core AP älskare om den JLC baserade 15189? (Alla åsikter uppskattas)
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
En bild gör alltid saken lättare;)
Ha ha ha!! Ok. Tack. :)
image.png
15189 36mm med skinnarmband och clasp. Företagsgravyr på baksida av boett (ca 1800 gjorda). Kaliber baserad på JLC precis som ref 14790 som närmaste alternativet men med stålarmband.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jag säger nja. Tycker du ska gå på en med länk istället. Länken är sjukt go och för mig funkar ROn bättre i originalversion så att säga. Slänger med en bild på en underbar 36a på min handled men ej mitt ur.
image.jpeg
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Jag säger nja. Tycker du ska gå på en med länk istället. Länken är sjukt go och för mig funkar ROn bättre i originalversion så att säga. Slänger med en bild på en underbar 36a på min handled men ej mitt ur.
image.jpeg
Tack för ärlig input. Så det är länken som är problemet och inte företagsbiten på baksida av boett etc? Är det värt 15 lax met för en 14790 med länk?
Vad säger du om Guld/Stål?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Tack för ärlig input. Så det är länken som är problemet och inte företagsbiten på baksida av boett etc? Är det värt 15 lax met för en 14790 med länk?
Vad säger du om Guld/Stål?

För mig är företagsbiten ingen biggie, tvärt om, kan nästan tycka det är lite ball.
Jag är definitivt pro two tone, lite guld är alltid skönt;). Dock kan man ju fundera över vad som står sig bäst i längden...
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
För mig är företagsbiten ingen biggie, tvärt om, kan nästan tycka det är lite ball.
Jag är definitivt pro two tone, lite guld är alltid skönt;). Dock kan man ju fundera över vad som står sig bäst i längden...
Ok...tom lite ball, där ser man. Har bestämt mig för full set, vit och 36. ...och att jag har lite ont om cash efter köpet av en VC nyligen.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Kan jag inte sälja @yonsson andra njure? Gillar inte att vänta. :D Så du röstar för stål istället för GS? (Tusan vad velig jag känner mig) :)

  1. Du gör helt rätt i att sälja @yonsson andra njure, nöden har ingen lag
  2. Om du av olika anledningar förhindras från luckurativa organaffärer samtidigt som du har en oangelägenhet av att vänta så tycker jag att du bör per omgående leta upp ett trevligt TT exemplar och slå till
  3. Ser fram emot paketöppningstråden oavsett;)
 

Lunkan

Cartier
Vad har du för handledsmått? Själv har jag 19cm så du kan avgöra storleken själv på mina bilder i min tråd. Personligen tyckte jag att 36mm var i minsta laget, absolut bars den nån mm större pga den integrerade länken, men nu är du ju inne på att köpa en utan länk? 36mm modellen är dessutom väldigt tunn, inget fel med det heller men jag personligen vill ha lite tjockare.

Den vita 15300 jag hade är den som jag saknar allra mest. 39mm modell, lite tjockare, större bokstäver, lite mer balanserad i urtavlan.

Mitt råd är att du sparar ihop till en 15300 om det var den du var ute efter från början. Du kommer inte bli besviken :)
 

JesperO

Rolex
givet att AP skall komma med länk (halva nöjet)
se till att köpa en med långa index bara... de senare 14790 med korta index ser ju bara fel ut IMHO.
Perfekt storlek för övrigt..36 mm säger ingenting...
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
givet att AP skall komma med länk (halva nöjet)
se till att köpa en med långa index bara... de senare 14790 med korta index ser ju bara fel ut IMHO.
Perfekt storlek för övrigt..36 mm säger ingenting...
Bra input, tack. Satt faktiskt och funderade på långa vs korta index.
Btw, visst har de nyare tavlorna större och mer markerade "fyrkanter"?
 

Oew

Rolex
Kör på 14790 alt spara till 15300! Det är värt det för länken, sen är många av de 15189 jag sett rätt hårt polerade
 
Topp