• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om AP 15400OR?

Galaxy

Rolex
Tjenixen!

Hittade precis min drömklocka... igår... igen...
En Audemars Piguet 15400OR:

15400OR.OO.D002CR.01.jpg

:ap::ap::ap:

Vad tycker ni om denna fantastiska skapelse? Själv har jag sömnsvårigheter då denna fyller huvudet ständigt. Vet ni någonstans där man kan klämma på den, kanske i Stockholm (om den inte skulle finnas i Örebro? :D )? Och finns det kanske någon på forumet som har haft/testat en? Dela gärna erfarenheter!
 

Wi

NLA
2-Faktor
fin fin..men vad gör den vita pricken på tavlan?
Tråkigt att skruvarna är i stål, ger tråkigt kontrast
 

M021

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin, provade den vita i USA, lite för slät med vit tavla, svart däremot! Kör.41 är en bra storlek,
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
fin fin..men vad gör den vita pricken på tavlan?
Tråkigt att skruvarna är i stål, ger tråkigt kontrast
På stålversionerna är "skruvarna" (snarare hylsor eller muttrar) gjorda i vitguld. Vad är de då gjorda i till denna? Platina? (eller kanske simpelt vitguld)
 

AgE

Omega
Underbar!! Drömklockan med stort D. Fast jag vill hellre ha varianten i 39 mm (15300). Om någon har en sådan man kan få prova någon gång i gbg så hojta gärna. Är rädd för att den inte skulle sitta bra på min arm. I övrigt kan jag bara gratulera till din goda smak och önska dig lycka till med att hitta en 15400 att prova (och sen köpa ;))
 

par

Patek
2-Faktor
Testade den för ett tag sen. Den är perfekt, top 10 för mig helt klart. Tycker den gör sig bra på läder
 

Wi

NLA
2-Faktor
På stålversionerna är "skruvarna" (snarare hylsor eller muttrar) gjorda i vitguld. Vad är de då gjorda i till denna? Platina? (eller kanske simpelt vitguld)


Intressant lösning AP använder, trodde det var skruvar, men nu efter att ha googlat och kollat på sprängskissen ser man att så är inte fallet. Ballt!
Trodde att man gärna inte använde guld för att göra skruvar, muttrar och annat med gängor iom att det är en relativt mjuk metall (även vitguld, trots att det är hårdare än gult). Har läst någonstans att det är vanligare med förgyllt stål även i smycken med skruvar.
 

Galaxy

Rolex
Tack för svaren! För mig tar det dock förmodligen en lång tid innan jag har denna på armen (som ägare i alla fall) :drowning:
Ska göra en Stockholmsräd och försöka testa den, den är ju galet snygg! 15300an har nog precis som ni säger, en mer ultimat storlek.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Skillnaden mot 15300 är att glasringen blir mer proportionell och snyggare på 39mm-modellen. 15400 ser lite fel ut i mina ögon. 15300OR är dock en snurrigt fin dinka. Inte helt felprisad begad heller. Givet köp kring hundralappen.
 

Whedda

Rolex
Jättefin klocka men egentligen enligt mig mest en förstorad 15300. På tok för stor för min del då RO bärs stort vilket gör att dessa 41 snarare känns som 45...

Men har man större handleder eller gillar större klockor är det ett grymt val. Kolla även den gamla 15300 guld på band. Väldigt fin med både vit och svart tavla.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fungerar inte på skinnband då inpassningen är för dålig. Gummi skulle suttit bättre.
 
Topp