• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om beads of rice

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Det finns ju två olika sorters beads of rice-band, sju och nio raders. Det senare är mer ovanligt och därför också lite dyrare men båda har sålts till Connies under sextitalet. Jag lutar åt att det är lite mer "liv" i det billigare sjuraders, men det kanske inte blir tillräckligt "kostymigt" för min Connie. Vad säger esteterna på KS?
Lite bilder:
Min Connie från 64
20130113_130608-1.jpg

Från nätet:
BOR7
BOR7_2_zpsc5592ec6.jpg

BOR7med klocka
BOR7_zpsdbb21078.jpg

BOR9
BOR9_zps66f786bf.jpg

BOR9 med klocka
BOR9_2_zps7c34610d.jpg
 

mace

Cartier
2-Faktor
Helt klart 9:an baserat på bilderna du postade.

Däremot tyckte jag kettils 7:a slog båda, men den har samma bredd på alla länkbitar, dvs inte bredare ytterlänkar? Sjukt fin!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
mace skrev:
Helt klart 9:an baserat på bilderna du postade.

Däremot tyckte jag kettils 7:a slog båda, men den har samma bredd på alla länkbitar, dvs inte bredare ytterlänkar? Sjukt fin!

+1 på det!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Tack för synpunkterna! Det hjälpte mig att komma till beslut. Jag beställde precis ett sjuraders. Tyvärr dröjer det några veckor innan leverans, men det får man kanske stå ut med... :D
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Pappikjolo skrev:
Tack för synpunkterna! Det hjälpte mig att komma till beslut. Jag beställde precis ett sjuraders. Tyvärr dröjer det några veckor innan leverans, men det får man kanske stå ut med... :D
Ett bra val, blir spännande att se det på! :)
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor

pederr

Cartier
Ok, tack. Otto Frei har jag sett nämnt då jag sökt, men aldrig kollat närmare. Den andra var ny för mig. Hoppas på bilder då du fått länken.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Åsikter om beads of rice

Snyggt pappi!!!

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Tack för alla glada tillrop. Det gör att det svider mindre (se nedan)

LongCon skrev:
Toksnyggt!

Hur lång tid tog det att få hem? Slutnota?
Det tog knappt tre månader. Priset, inklusive frakt och tull, landade på ca 3500 kr (eller tre seikodykare :lol: )
 

ace

Cartier
ute efter ett beads of rice till pie pan guld o stål, måste ju finnas någon som har :banghead:
 
Topp