• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glashütte Original

Frele

Cartier
Hallå!

Har funderat lite över Glashütte ett tag. De verkar riktigt trevliga och jag har en bra mental föreställning kring dessa. Men hur är kvalitén överlag och jämfört med exempelvis Rolex 16710? Kanske är svårt att göra en sådan jämförelse? Hur är urverken? Vad tycker ni andra om Glashütte Original?

Har fastnat lite extra för dessa:
1. Senator Observer
Glashutte-original-Senator-Observer-grey1.jpg



2. Senator Diary
senator-diary1.jpg



/Fredrik
 

Magren

Breitling
Har inga. Den är så blyg. Men kort sagt så är det premium finish. Trevlig finish på verket. Länken är världsklass i paritet med IWC Ingy fast med microjusteringar. Baksidan är böjd så den följer handleden. Sen så är det jävligt nice att kunna snabbt ändra tidszon med en knapptryckning när man flyger över Ryssland :)
IMG_1931_zpsf7e66edf.jpg

GO.jpg
 

JesperO

Rolex
Underbara klockor, många riktigt trevliga modeller.
In-house på rubbet, en del innovativa komplikationer (panorama date, diary!! mm) fantastiskt vackra verk också!

Är du sugen så testa live - jag tycker GOs produktbilder ofta är helt galet fantastiska och i vissa fall får man så höga förväntningar att vissa klockor har svårt att leva upp till dem.

Kul också att det inte rolexvimlar av dem, några få "in the know".
 

par

Patek
2-Faktor
Jag kan tycka att GO är en av de mest ojämna tillverkarna av alla. De gör ett gäng kalas fina modeller samtidigt som de gör några som är hemska minst sagt.
 

paradis

Audemars
Tycker att dom flesta av deras modeller är vackra.......:greedy: men det som är bra,kvalitet ,urverk, mm klart att det kostar. Vacker.............................:)
 

max

Dancing Queen
GO har extremt fina modeller, speciellt på bild!
I verkligheten tycker jag tyvärr att de ofta är för stora och klossiga, även om några (tex sixties) döljer det en del med kupat glas så har de flesta modeller en massiv boettsida som ligger för nära 15mm och upplevs därför väldigt höga på armen.

Det fungerar ju med vissa klockor men eftersom de till stor del gör klockor åt det dressade hållet så vill iaf jag ha dem mycket lägre.Tom Evo-sporten hade jag gärna sett några mm lägre faktiskt.

Senator observern är ju lite lägre men fortfarande 12(?)mm och stor som ett kastrullock (44mm), så på bild gillar jag många av modellerna men när jag provar dem så faller många bort pga att de är för stora på antingen höjd eller bredd.
 

Gentle_Giant

Cartier
Gentle_Giant hade väl en och kanske kan ge input?


Stämmer, hade en GO PanoMaticLunar under sommaren. Grym klocka, lagom storlek, rolig urtavla och en baksida som som spelar i en liga för sig. Kan verkligen rekommendera modellen, svårt att få med dess fulla potential på bild. Andrahandsvärdet på en sådan klocka är ganska dåligt, skulle uppskatta att prisdroppet är drygt 40-50% av listpriset efter 1-2år.


null_zps42cb74fd.jpg



GObaksida.png



GOFramsida.png



IMG_1927.jpg



IMG_1936.jpg



IMG_1848.jpg
 

Galaxy

Rolex
Tycker att de gör riktigt snygga klockor överlag. Har dock aldrig testat en.
Har för mig att jag sett att Andsan har/haft en Senator, stämmer det?
 

Galaxy

Rolex
Förresten, alla dessa olika Glashütte, är det samma tillverkare av exempelvis Original och Spezimatic? Man ser vissa modeller för typ 1200 kronor medan andra går för 100k+.
 

Frele

Cartier
Stämmer, hade en GO PanoMaticLunar under sommaren. Grym klocka, lagom storlek, rolig urtavla och en baksida som som spelar i en liga för sig. Kan verkligen rekommendera modellen, svårt att få med dess fulla potential på bild. Andrahandsvärdet på en sådan klocka är ganska dåligt, skulle uppskatta att prisdroppet är drygt 40-50% av listpriset efter 1-2år.

GObaksida.png

Är förmodligen den finaste klockbaksidan jag sett! Faktiskt bättre än framsidan.
 
Topp