• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Glashütte Original

Lund

Cartier
Otroligt snygga klockor och gör sig väldigt bra på bild men som nämnts tidigare så kan jag tycka att de är lite för robusta och tjocka för min smak.
 

RoedeOrm

Breitling
Har en Moonphase, kan inte riktigt komma fram till ifall vi älskar varandra eller inte. Eller jo, att vi inte älskar varandra är klart, men är vi ens lite kära? Jag vet inte!! Det är inte ofta klockan sitter på armen, en gång på fem år mer bestämt.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Nyinköpt fynd!
5E289E67-E75E-4C16-AA9E-E1B769E287FE.jpeg
här kommer ett första inlägg.
 
Senast ändrad:

PWJ

Omega
Är detta den enda Glashütte-tråden? 3 sidor bara :oops:

Är lite nyfiken på om någon har klämt och känt på deras SeaQ-modeller? Även om de känns rätt optimistiskt prissatta från tillverkarens sida gillar jag design och framförallt storleken (på den mindre 39.5mm modellen). Tycker att det borde finnas åtminstone några enstaka ex på handleder någonstans i vårt avlånga land?
 

Andsan

Rolex
Är detta den enda Glashütte-tråden? 3 sidor bara :oops:

Är lite nyfiken på om någon har klämt och känt på deras SeaQ-modeller? Även om de känns rätt optimistiskt prissatta från tillverkarens sida gillar jag design och framförallt storleken (på den mindre 39.5mm modellen). Tycker att det borde finnas åtminstone några enstaka ex på handleder någonstans i vårt avlånga land?
Skulle gärna köpa SeaQ men när klockintresset minskar får jag nöja mig med originalet;)
20210911_135323.jpg
 

Wiglaf

Omega
GO har extremt fina modeller, speciellt på bild!
I verkligheten tycker jag tyvärr att de ofta är för stora och klossiga, även om några (tex sixties) döljer det en del med kupat glas så har de flesta modeller en massiv boettsida som ligger för nära 15mm och upplevs därför väldigt höga på armen.

Det fungerar ju med vissa klockor men eftersom de till stor del gör klockor åt det dressade hållet så vill iaf jag ha dem mycket lägre.Tom Evo-sporten hade jag gärna sett några mm lägre faktiskt.

Senator observern är ju lite lägre men fortfarande 12(?)mm och stor som ett kastrullock (44mm), så på bild gillar jag många av modellerna men när jag provar dem så faller många bort pga att de är för stora på antingen höjd eller bredd.
Intressant observation. Tycker också de ser väldigt fina ut på bild och har aldrig riktigt fattat varför de inte är mer populära. Men har aldrig hanterat någon live.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Är detta den enda Glashütte-tråden? 3 sidor bara :oops:

Är lite nyfiken på om någon har klämt och känt på deras SeaQ-modeller? Även om de känns rätt optimistiskt prissatta från tillverkarens sida gillar jag design och framförallt storleken (på den mindre 39.5mm modellen). Tycker att det borde finnas åtminstone några enstaka ex på handleder någonstans i vårt avlånga land?
Intressant observation. Tycker också de ser väldigt fina ut på bild och har aldrig riktigt fattat varför de inte är mer populära. Men har aldrig hanterat någon live.

Alltid gillat GO men aldrig testat förrän i helgen. PanomaticLunar tyckte jag tyvärr var bättre på bild än i verkligheten - jag har dessutom svårt att släppa likheterna med Lange - men SeaQ var verkligen en positiv överraskning.

Otroligt väl avvägd i proportionerna och kändes väldigt välbyggd. Inte minst länken, som jag trodde att jag inte skulle gilla alls, verkar grym. Bl.a. snyggaste microjustering jag sett. Listpriset är väl tilltaget men verkar finnas ganska stor möjlighet till förhandling.

Jag blev helt såld faktiskt men hade redan köpt en klocka den här helgen så plånboken sa stopp. En dag ska jag ha en 39a.

0066CE21-F1D8-4CA7-8C7C-043063E5A7AC.jpeg
 
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Alltid gillat GO men aldrig testat förrän i helgen. PanomaticLunar tyckte jag tyvärr var bättre på bild än i verkligheten - jag har dessutom svårt att släppa likheterna med Lange - men SeaQ var verkligen en positiv överraskning.

Otroligt väl avvägd i proportionerna och kändes väldigt välbyggd. Inte minst länken, som jag trodde att jag inte skulle gilla alls, verkar grym. Bl.a. snyggaste microjustering jag sett. Listpriset är väl tilltaget men verkar finnas ganska stor möjlighet till förhandling.

Jag blev helt såld faktiskt men hade redan köpt en klocka den här helgen så plånboken sa stopp. En dag ska jag ha en 39a.

0066CE21-F1D8-4CA7-8C7C-043063E5A7AC.jpeg
Grym klocka det där. Den gröna är nästan ännu bättre.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Grym klocka det där. Den gröna är nästan ännu bättre.

Kan tänka mig att den gröna är vass - den fick jag aldrig chansen att testa - men kompositionen var ruggigt bra, storlek, proportioner, kvalitetskänsla osv. Bara en tidsfråga som sagt 😊

Hoppas fler gör samma upptäckt, den förtjänar mer uppmärksamhet än den får.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Kan tänka mig att den gröna är vass - den fick jag aldrig chansen att testa - men kompositionen var ruggigt bra, storlek, proportioner, kvalitetskänsla osv. Bara en tidsfråga som sagt 😊

Hoppas fler gör samma upptäckt, den förtjänar mer uppmärksamhet än den får.
Instämmer! Och.... även om jag är emot glasbaksida på tool klockor o dykare skulle man vilja ha det här. För verket som är samma som innan "sixties" är ju riktigt vackert. Jag tror mig ha sett det på någon modell av seaq men kanske är det bara på den större? Eller kan det vara så att det går att få på 39an också?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Instämmer! Och.... även om jag är emot glasbaksida på tool klockor o dykare skulle man vilja ha det här. För verket som är samma som innan "sixties" är ju riktigt vackert. Jag tror mig ha sett det på någon modell av seaq men kanske är det bara på den större? Eller kan det vara så att det går att få på 39an också?

Håller med, det är fint nog att visa upp. Men jag har bara sett det på 43mm/panorama date. Kanske finns varianter men som sagt inget jag sett iaf

 

Bilagor

  • FA47ED65-67D7-498B-BD3C-44CAD9DA5314.jpeg
    FA47ED65-67D7-498B-BD3C-44CAD9DA5314.jpeg
    303.4 KB · Visningar: 6
Topp