• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om magrette?

sveol

Cartier
Funderar (igen) på en ny, toolig diver. Är just ny helt inne på micro tillverkare och hittade magrette på WUS. Klockorna verkar helt ok och de har i de flesta fall en unik look med gravering på vridningen etc. Många internationellt menar att de är ett "up and coming" märke. Vad har ni garvade klockentusiaster för åsikter?

De jag tittar på nu är följande:

MOANA PACIFIC PRO

pvd23.jpg




MOANA PACIFIC

mpp-hero.jpg
 
  • Like
Reactions: P-A

Ako

Rolex
2-Faktor
Mitt emellan ,..
Jag tror jag hade köpt en beggad kobold Seal istället !
 

F-L-P

Panerai
Riktigt fina. Stal lite för mycket av panerai i början men kul att de har hittat ett eget formspråk nu på senare tid.
 

vlm1978

Cartier
Slightly off-topic...

Men om du är inne på micro divers så bara måste jag slå ett slag för Zixen. Är våldsamt nöjd med min DSR-500 som suttit på min arm oavbrutet sedan den landade hos mig för några veckor sedan. Grym kvalitetskänsla för pengarna och en design som skiljer sig lite från mängden.

DSC_7131.JPG
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Slightly off-topic...

Men om du är inne på micro divers så bara måste jag slå ett slag för Zixen. Är våldsamt nöjd med min DSR-500 som suttit på min arm oavbrutet sedan den landade hos mig för några veckor sedan. Grym kvalitetskänsla för pengarna och en design som skiljer sig lite från mängden.

DSC_7131.JPG

Vilken pjäs. Berätta mer och visa fler bilder!?


Skickat från min Commodore 64
 

jabla

Sarlacc
Här är min summering av testen med Moana Pacific blåtavlad.

Jag har trivts förvånansvärt bra med klockan trots storleken, GMT:n är den största klocka jag äger.
Bäst gillade jag gummiremmen men tycke att det är överdrivet med viklås så jag skiftade spänne med läderremmen som hade ett vanligt.
Finishen var helt OK men inte i klass med tex Seiko. Det jag störde mig mest på var att texten på vridringen bara var ditmålad utan fördjupningar och att bandstiften var så klena trots genomborrade lugholes.
Slutsummering är att jag skulle kunna tänka mig att köpa en Magrette på gummirem men inte just denna modellen. Under de 5 dagar jag använde den regelbundet fortade den sig bara 15 sek.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Hade möjligheten att olla, näh pröva passarounden för ett tag sedan.
null_zpsc0198fc3.jpg

Tyckte den var trevlig, kändes rejäl. Fast lite miss i finish och "tyngd" fast för dom pengarna är det nog ett bra köp. Rejäl sommardinka iaf.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Håller med, har ingen PVD klocka och jag tror denna skulle kunna passa bra. Lite orolig för hur repkänslig en PVD är bara, den skall ju användas som sommardinka och kommer således få ta emot en hel del stryk.

pvd14.jpg

Titta annars på obris morgan pradata, i DLC som är mkt mer slitstarkt än pvd. Samma verk och betydligt billigare (men nog snarlik kvalité) och som sagt dlc är bättre.
 
Topp