• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Omega Speedmaster 9300...

...vad tycker panelen, vet att puristerna kommer skrika att originalet är bäst och det må så vara men jag tycker den lite fetare varianten ser grym ut...lite roligare....typ...men inte många syns på KS, tror att Molle haft en....

Kan se mig den lira bra på DSOTM bandet....

IMAG0085.jpg


orig.jpg


1327091998663


809399d1395145771t-beratung-omega-speedmaster-speedy9300a.jpg
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jag tycker personligen den är snyggare/renare än "originalet", men dess storlek bärs inte av alla...speciellt inte av mina tunna armar :( Men hade jag kunnat så hade jag gärna burit en!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
...vad tycker panelen, vet att puristerna kommer skrika att originalet är bäst och det må så vara men jag tycker den lite fetare varianten ser grym ut...lite roligare....typ...men inte många syns på KS, tror att Molle haft en....

Kan se mig den lira bra på DSOTM bandet....

IMAG0085.jpg


orig.jpg


1327091998663


809399d1395145771t-beratung-omega-speedmaster-speedy9300a.jpg
Har du testat den? Vad tyckte du i så fall? Är den mkt högre än den"vanliga"?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tycker den är cool! En speedmaster som skriker racerbana, gillar originalet men det enda jag tänker på är månlandningen när jag ser den :D
 

JayJay

Rolex
Den "nya" speedyn är skitsnygg och allmänt skitcool. Urverket är också mer än ballt. Har dock provat den och p g a storleken är den för mig helt obärbar. En galen koloss. Då sportar jag ändå utan besvär Sinn U1 som inte direkt är någon liten klocka.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ruggigt snygg tycker jag, och eftersom jag alltid vill ha datum är saken klar :). Har av den anledningen sålt min speedy från -79.
 

vonhall

Rolex
Är en av de snyggare kronograferna som släppts de sista åren. Att den sedan är mer praktisk än vanliga Speedmastern med tanke på vattentåligheten, datum och automatiskt urverk! Sedan kanske storleken kan ligga på gränsen till för stor för de flesta!
 

par

Patek
2-Faktor
Ska man ändå ha något annat än vanlig speedy och vill ha en större skulle jag köpt dark side istället. Fantastiskt snygg och mycket roligare
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Förstår inte att Omega trilskas med denna modell fortfarande. Dax för något nytt tycker jag! Det är endast originalet som gäller!
 
9300 Verket är riktigt bra (Sen är det ännu bättre eftersom jag föredrar duo-compax kronografer.) även om det bygger lite mer på höjden än verket innan.
Me gusta.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Grymt snygg, finare än originalet enligt mig. Dock lite stor som konstaterat, men inte prövat själv. Provat en Dark Side iaf, grymt snygg. Stort ha-begär men priset är för högt samt för få på beg marknaden.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Asasnygg och helt ok storlek!!;-)
Vill också ha en Speedy under 2015. Lutar mer åt en vanlig men kanske bastarden med safirglas istället för det där repbara skiten som sitter där i vanliga fall..
 

CLT

Rolex
Tycker den är grym! Vi vet ju att det är en DSOTM du vill ha, men det här är ju ett riktigt bra alternativ om man tycker PROn är mellanmjölk.
 

mega

Rolex
Om man tänker bort att den saknar historiken från den klassiska Speedyn så är det en grymt snygg klocka med ett galet bra urverk. Min PO (ej chrono) med coax-verk går som ett atomur. Och vattentät... mums!
Lite synd med datumet men man kan inte få (ta bort ?) allt :)
 
Topp