• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Seiko Shogun?

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Känns som denna inte är speciellt het bland Seiko-fans. Kan det bero på titanet? Tycker designen är mycket lyckad, ser härligt ”toolig” ut. Finns det någon här med en, släng gärna upp lite bilder.
93C7D204-1CD9-4CA6-BEFD-000042C1247C.jpeg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ägde en i ett år och var väldigt nöjd med allt. I min mening det absolut bästa handsettet på samtliga Seiko-dykare. Använde den själv som sportklocka, dykarförlängingen gjorde den perfekt att ha utanpå skidjackan.

Sålde den eftersom jag tyckte jag hade för många svarta dykare, ångrar mig något men inte alltför mycket.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Ägde en i ett år och var väldigt nöjd med allt. I min mening det absolut bästa handsettet på samtliga Seiko-dykare. Använde den själv som sportklocka, dykarförlängingen gjorde den perfekt att ha utanpå skidjackan.

Sålde den eftersom jag tyckte jag hade för många svarta dykare, ångrar mig något men inte alltför mycket.
Upplevde du den ringa vikten som en fördel?
 

Essen

Omega
Jag har en, och älskar den!
Om vi börjar med det estetiska så tycker jag att de olika vinklarna och slipningarna är riktigt coola, påminner lite om SBGH255 (även om det kanske är som att svära i kyrkan att jämföra dessa två)
Om vi pratar om vikten tycker jag den är en fördel. Jag varrierar originallänken och ett isofranegummi mest på min. I kombo med gummit är det perfekt för fysisk aktivitet. Den sitter som gjutet på armen utan att skumpa omkring och det i kombo med den låga vikten gör att jag glömmer bort den, även vid tex cykling i terräng där man annars ganska bryskt blir påmind om vad man har runt handleden...

Jag har mest stora dykare och de vägen en hel del, vilket jag oxå gillar. Men väljer gärna den här när det krävs...

Några äldre bilder och en färsk
87398DAE-02BF-4DE2-AC17-48515B22159A.jpeg


6EBD89ED-FAD3-4B37-9AD1-0A70E80F553B.jpeg

4A654DD3-EB93-4CCF-B21B-FC8BF64A507B.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Seiko är ju duktiga på att få till polering av titan. Är det märkbar skillnad i nyans jmf stål? Gillar inte när titanen blir så där grått och tråkigt.
Ping @Essen också.
SEIKO har ju Diashield på alla moderna titanmodeller förutom GS vilka har ett ljusare titan. Diashield gör att färgen håller sig ganska lik stål i färg så titanklockor från SEIKO är märkbart ljusare än titanklockor från exempelvis Breitling.

Jag tycker dock att det kan skilja sig lite mellan olika modeller, kanske är hjärnan som spökar.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
SEIKO har ju Diashield på alla moderna titanmodeller förutom GS vilka har ett ljusare titan. Diashield gör att färgen håller sig ganska lik stål i färg så titanklockor från SEIKO är märkbart ljusare än titanklockor från exempelvis Breitling.

Jag tycker dock att det kan skilja sig lite mellan olika modeller, kanske är hjärnan som spökar.
Tack för svar :)
 

Essen

Omega
Seiko är ju duktiga på att få till polering av titan. Är det märkbar skillnad i nyans jmf stål? Gillar inte när titanen blir så där grått och tråkigt.
Ping @Essen också.
Jag har inget vetenskapligt svar, men jag tycker absolut inte att färgen är grå eller tråkig, hade jag inte vetat om att det var titan utan endast sett den hade jag trott att det var stål...:)
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Jag bumpar den här gamla tråden istället för att starta en ny. Efter att ha sneglat på en Shogun under en viss tid så slog jag till med en av de nya med vit urtavla och jag trivs så bra med klockan att annat fått samla damm en tid. Det här är definitivt OWG-material! 🙂 I och med den är så lätt så "försvinner" den verkligen på armen trots sina rejäla dimensioner. Med ett nato väger den in på 90 gram vilket känns fjäderlätt jämfört med det mesta. I like it! Finns det fler som kör en Shogun nuförtiden?
IMG_20210606_163206_083.jpg
20210607_100734.jpg
20210608_110312.jpg
 
Topp