• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Tag Heuer Monaco?

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Har en black bay idag och har funderat på att komplettera med ett dressat alternativ, har varit inne på en DJ men under dagen har jag även funderat kring IWC Mark V och Monaco.

Tycker att Monacon är riktigt snygg så jag tänkte bara kolla vad ni har för erfarenhet av denna klocka?
 

Marhoi

Friends of KS
Jag måste säga att jag tycker den är gräsligt ful. Men å andra sidan har jag överlag väldigt svårt för något annat än runda don. Det är fantastiskt tur att allas smak är olika.
 

Reize

Omega
Jag gillar den skarpt, dels för att den osar "cool" och dels för dess historia - världens första autokronograf, liksom...

Tycker dock den står och faller på färgen. Monaco 24 med racingstripes tycker jag är gräslig, den svarttavlade varianten likaså. Gillar dock den klassiska blå-röd-vita som nämnts ovan. Den gråtavlade vintagevarianten som Hodinkee testade är ju också oemotståndlig (om än svinigt dyr)
HeuerMonaco1133G-7.jpg
 

Edin

Panerai
Har en och har haft den sedan ny (2009) och gillar den som få. En av mina favoriter och kommer alltid så förbli. Men som sagt, det är ju en fråga om tycke och smak och därav är vi alla olika i vår åsikt.
 
Tyvärr har jag ingen annan erfarenhet av Monacon förutom att jag tycker att den är skitsnygg och att jag var nära på att ropa hem en på pantbanken.se

I framtiden kan den nog tänkas komplettera min Aquafräser!
 

KMS

Rolex
Grymt snygg! Föredrar en vintage Heuer Monaco bara.
Men jag förespråkar ju alltid mer vintage åt folket!:)
 

GurraG

Cartier
Min favorit och den första dyrare klockan jag köpte 2009. Tycker tveklöst att den ska vara blå (möjligen, möjligen grå). Skulle älska att ha en vintage Calibre 11 men 70-100 kakor är jag inte säker på att det är värt.

På det hela taget en av de riktiga klassikerna, och absolut den av min klockor som jag får mest uppmärksamhet och komplimanger för.
 

par

Patek
2-Faktor
Tycker också många modellar av Monacon är riktigt snygg. Meeen, det är inget direkt dressad klocka enligt mig.
 

vlm1978

Cartier
Aldrig ägt en, men kan inte annat än tycka att det är en av de mest fagra och mest ikoniska klockor som har tillverkats
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har haft en med silverfärgad tavla som jag sålde för billigt!:(

Om jag någon gång köper en till blir det en blå klassisk.
watches045.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Var sjukt sugen på en Monaco i yngre dagar när jag inte hade en klockbudget. Nu när budgeten finns har suget försvunnit, oturligt nog
 

Ricrob

Patek
Här är min gamla (tillika alexndr's) och brorsans. Min var min första riktiga klocka och jag älskade/älskar den för designen men sålde den pga att jag helt enkelt inte använde den flitigt nog för att rättfärdiga likviditetslåsningen.. Underbart snygga är de iaf!

HGNoFFP.jpg
 

Weberg

Audemars
Riktigt snygg och en av få Heuer jag varit sugen på. För övrigt måste jag säga att jag är ruskigt trött på alla Steve McQueen-referenser i tid och otid. King, Café och alla de andra fräsiga motormagasinen har ju kört McQueen-tema i vartannat nummer sedan mitten på 90-talet. King så sent förra numret - igen. Skavlan har sportat en Explorer, där har dom ett nytt scoop! ;)
 

Sond

Patek
Monaco är en ikon. Skulle hemskt gärna vilja ha en. Men inte som dress. Tycker inte alls den passar som det. Var på bröllop för ett tag sedan och en av de andra gästerna som jag känner dök upp i sin Monaco. Var och en gör sina val, men Monaco är inte dress. Bara man vet det, så är det en fantastisk klocka.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft en svart. Riktigt trevlig och prisvärd. Har för mig att jag sålde den för ca 13 tkr vilket jag tycker är billigt för ngt av en ikon.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Reize
Fast första automatiska kronografen är den väl knappast.
Edit: Har googlat som en dåre nu och det beror ju lite på hur man definierar det. Det var det första automatiska kronografurverket som visades upp, men inte den första automatiska klockan som producerades och såldes på marknaden. Det racet vann Seiko.
 

maxmol

Panerai
Som kanske framgår av alla tidigare inlägg, och som jag håller med om så när det kommer till Monaco är det Steve McQueen utförandet eller inget som gäller.
 

Reize

Omega
Reize
Fast första automatiska kronografen är den väl knappast.
Edit: Har googlat som en dåre nu och det beror ju lite på hur man definierar det. Det var det första automatiska kronografurverket som visades upp, men inte den första automatiska klockan som producerades och såldes på marknaden. Det racet vann Seiko.
Man brukar ju nämna Monaco och Zenith El Primero som de två första automatiska kronograferna, vilken som var först beror väl på vad man tittar på, typ patent, första publika visning eller marknadslansering. Att Seiko var med i den svängen hade jag ingen aning om. Vilken var modellen?
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Topp