• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Återförsäljare av Rolex i Göteborg

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte höra efter om det är så att endast Bergströms Ur är återförsäljare av Rolex i Göteborg? Hade nämligen velat prova en Rolex SDDS i butik men de får in en först om 2 veckor.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Närmaste är Skövde (Pagoldhs Ur), Jönköping (Engströms) eller Helsingborg (Carlssons Ur).
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Zed skrev:
Närmaste är Skövde (Pagoldhs Ur), Jönköping (Engströms) eller Helsingborg (Carlssons Ur).

Sen är ju frågan om någon av dom har klockan hemma. Då kan man ju lika gärna ta flyget till Sthlm och passa på att gå på GTG:n. :D Där finns för övrigt några intressanta objekt på begagnatmarknaden (Blocket) både från butik och privatperson.

Såg att det även finns en i Helsingborg på någon pantbank så det är väl egentligen närmst.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Man tycker ju att det borde finnas någon på forumet som bor i Göteborg och äger en sådan? Någon som kan låta dig få klämma lite i utbyte mot kaffe.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Zed skrev:
Man tycker ju att det borde finnas någon på forumet som bor i Göteborg och äger en sådan? Någon som kan låta dig få klämma lite i utbyte mot kaffe.

Man kan ju alltid hoppas. :) Ska lägga upp en WTB och se om det kanske finns några fler intressanta objekt än de på Blocket.

Finns ju en del på chrono24 men då ifrån Tyskland eller Italien. Frågan är om det påverkar andrahandsvärdet något större om klockan är svensksåld eller inte.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ekmikael skrev:
Zed skrev:
Man tycker ju att det borde finnas någon på forumet som bor i Göteborg och äger en sådan? Någon som kan låta dig få klämma lite i utbyte mot kaffe.

Man kan ju alltid hoppas. :) Ska lägga upp en WTB och se om det kanske finns några fler intressanta objekt än de på Blocket.

Finns ju en del på chrono24 men då ifrån Tyskland eller Italien. Frågan är om det påverkar andrahandsvärdet något större om klockan är svensksåld eller inte.

Jag hade personligen tittat inom övriga EU och köpt en BNIB. Finns säkert alltid någon som bara köper svensksålt men det finns ju ingen skillnad på klockorna oavsett var de är sålda. För mig spelar det absolut ingen roll och jag har inte haft några problem att få ut samma pengar för icke-svensksålda klockor.
 

Optimisten

Cartier
Ekmikael skrev:
Zed skrev:
Man tycker ju att det borde finnas någon på forumet som bor i Göteborg och äger en sådan? Någon som kan låta dig få klämma lite i utbyte mot kaffe.

Man kan ju alltid hoppas. :) Ska lägga upp en WTB och se om det kanske finns några fler intressanta objekt än de på Blocket.

Finns ju en del på chrono24 men då ifrån Tyskland eller Italien. Frågan är om det påverkar andrahandsvärdet något större om klockan är svensksåld eller inte.

Kanske vid vissa köpare, men jag skulle aldrig betala extra för det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ALDRIG att jag skulle betala extra för att en klocka var svensksåld. Det säger ju ingenting annat än att inköpspriset troligtvis var högreän om den köpts någon annanstans.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Optimisten skrev:
Ekmikael skrev:
Zed skrev:
Man tycker ju att det borde finnas någon på forumet som bor i Göteborg och äger en sådan? Någon som kan låta dig få klämma lite i utbyte mot kaffe.

Man kan ju alltid hoppas. :) Ska lägga upp en WTB och se om det kanske finns några fler intressanta objekt än de på Blocket.

Finns ju en del på chrono24 men då ifrån Tyskland eller Italien. Frågan är om det påverkar andrahandsvärdet något större om klockan är svensksåld eller inte.

Kanske vid vissa köpare, men jag skulle aldrig betala extra för det.

Låter bra det. Då är ju marknaden plötsligt betydligt större. Det är väl jag som tyvärr tänker i de banorna som man gör när man tittar på begagnade bilar och kanske inte gärna betalar lika mycket för en import. :lol:

yonsson skrev:
ALDRIG att jag skulle betala extra för att en klocka var svensksåld. Det säger ju ingenting annat än att inköpspriset troligtvis var högreän om den köpts någon annanstans.

Håller med till fullo och de lämnar ju internationell garanti.
 

Optimisten

Cartier
Ekmikael skrev:
...
Håller med till fullo och de lämnar ju internationell garanti.

Vad gäller att använda en internationell garanti får man dock se upp. Vissa handlare vill att DU skall betala frakten (till och från .ch - lätt 2000 SEK) om du inte köpt klockan hos dem. Hos andra handlare är det gratis, kanske för de skickar med klockan bland alla andra.

Så detta handlar nog inte så mycket om utland eller inland, utan "inte köpt här".
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Optimisten skrev:
Ekmikael skrev:
...
Håller med till fullo och de lämnar ju internationell garanti.

Vad gäller att använda en internationell garanti får man dock se upp. Vissa handlare vill att DU skall betala frakten (till och från .ch - lätt 2000 SEK) om du inte köpt klockan hos dem. Hos andra handlare är det gratis, kanske för de skickar med klockan bland alla andra.

Så detta handlar nog inte så mycket om utland eller inland, utan "inte köpt här".

Tack! Bra att ha i åtanke.
 
Topp