• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Återfann en förlorad klocka

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Har under dagen letat i cirka tre timmar efter min borttappade mini-display --> VGA-adapter för Mac. Efter mycket om och men lyckades jag finna den i en låda i förrådet. Med min nyfunna letaranda beslutade jag mig för att återigen testa lyckan, genom att leta efter en borttappad guld/stålklocka som jag vet att min far fick i 30-årspresent. Länge letades det, och jag var många gånger nära på att ge upp. Plötsligt säger min mamma att hon tror sig haft klockan i en handväska, så jag börjar leta. Slutligtvis (efter ett sökande i sisådär 12 handväskor) lyckas jag hitta klockan!

Det visade sig vara en Certina, kvarts. Den ska enligt pappas uppgift vara guldpläterad, och jag har för tillfället ingen linjal, men skulle gissa på att diametern ligger på 32 eller 34 mm. Överlag en klocka som jag tycker är riktigt snygg, som nu kommer att börja användas.

Eftersom jag vet så pass lite om klockan skulle det därför vara kul med lite information. Vet någon vilken modell det är? Vad kan värdet tänkas vara (om den ens har något andrahandsvärde)? Och vilket material är bandet gjort av?

Bifogar bilder(ursäktar på förhand för dålig kvalitet):
bwSaYzU.jpg

3POOTq8.jpg

dBjy4JC.jpg


Mvh Galaxxy
 

Norra

Panerai
Det är en vanlig jubilee-klocka från Certina som kostar strax under 10k sprillans ny idag (i alla fall motsvarigheten). Tvivlar på att du kan få så mycket för den idag. Men det är pappas, så varför sälja den? :) (om det nu var en intention du hade).

Edit: ursäkta min dumhet, du skrev faktiskt att du skulle börja använda den :facepalm:
 
Topp