• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Återkommande sug? >>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Vilka fabrikat blir ni sugna på i perioder? Ni vet när man plötsligt surfar ett fabrikat i en vecka, kollar sortiment, utforskar band och tillbehör för att sedan tappa suget för några månader eller veckor?

Själv så knarkar jag Sinn och GS i återkommande perioder :wtf::gs::sinn:
 

wilsdorf

Omega
AP ( trots att jag har en ROO att hämta från en service som betingar en räkning som är sinnesjukt hög och borde veta bättre) samt Lange & Söhne. Observera att det inte finns någon som helst logik i varför suget kommer. Men sen är ju klockmanin en av Socialstyrelsen erkänd sjukdom.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
I nuläget är jag inne i en på en ny spännande drog som heter JLC
image.jpg


Och har fått återfall på Sinn men denna gång ingen dykare utan en flygare :)
image.jpg
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jajjemensan!
Ibland blir jag helt manisk på ett specifikt märke. Dessa mer än andra:
IWC, Glashutte original, D. Dornbluth & Sohn och JLC.

Höll på att glömma Panerai. Med det utbudet av modeller som de har så kan man snöa in ordentligt :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Blir ofta sugen på en Panerai, kanske 40/42mm. Känns som en Panna i den storleken skulle passa perfekt på min handled. Annars finns ju alltid ett konstant, starkt sug efter Rolex! Skulle även vilja prova en GS någon gång.
 

Randel

Cartier
  • Sinn 356, som jag tycker är apsnygg men det faller alltid på att den känns lite väl mycket som en ripoff på IWC Fliegerchronograph.
  • Ulysse Nardin Marins Chronometer 1846, som jag haft ett sug efter i 10 år. Suget går lite upp och ner, och har ännu inte hittat någon till vettigt pris när suget varit som störst.
  • JLC Compressor-serien. Suget har varit ruskigt starkt flera gånger, tills jag kommit till sans, blivit en tråkig gubbe och insett att service-priserna är onödigt höga för mig :bag:
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Har återkommande kollat Omega smp och speedy ett bra tag, även Tudor BB. Kanske är dags att slå till på någon av de nämnda snart?!
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Panerai, 44mm i keramik. Nån IWC chronograph eller pilot. Nu senast Hublot, Classic Fusion (helst den helsvarta) Och faktiskt också Alpina startimer pilot chrono big date (kort namn..)
Är väl egentligen vara Hublot och Alpina som är i rimlig prisklass sett till budget just nu dock.

Sen finns det ju alltid ett latent Rolexbegär såklart.. GMT, DD, Smurf, Hulk, blå 16613, guld DJ med onyxtavla, TT DJ. Och så en MM flinga också såklart. Ja ni hör ju själva☺️
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Apina startimer pilot chrono big date

image.jpg


Troligtvis den enda klockan av ovan nämnda som behöver presenteras lite.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Landar alltid i Rolexdjungeln. Testat Panerai, Zenith, Ap, men alla har blivit utbytta mot Rolex. Dock finns fortfarande ett sug efter Ap/pp/iwc/jlc under resans gång.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Är just nu inne i en ohälsosam (?) Paneraiperiod!?! Var fan kom det ifrån?!? Jag gillar ju vintage? Ääääälskar ju gamla coola kronografer från -70 talet i 38 mm-klassen. Slitna tavlor utan lume... Racing-band...

Va' faaaan hände?!? :)

image.jpg
 
Topp