• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Återkommande sug? >>>

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Är just nu inne i en ohälsosam (?) Paneraiperiod!?! Var fan kom det ifrån?!? Jag gillar ju vintage? Ääääälskar ju gamla coola kronografer från -70 talet i 38 mm-klassen. Slitna tavlor utan lume... Racing-band...

Va' faaaan hände?!? :)

image.jpg
Du tog nästa kliv helt enkelt ☺
 

Vincent

Cartier
Jaeger lecoultre ultra Thin moon kan få mig att ligga sömnlös på nätterna! Sedan byts den ut mot en pepsi och den byts senare mot en 16610. Dem brukar ligga och snurra om varandra, oavsett så ligger jag alltid sömnlös på kvällarna tack vare dessa jävla klockor!
 

WatchIT

Panerai
Jag köpte en Rolex Explorer 1 som är en keeper och trodde jag var färdig. Sen såg jag en Rolex Submariner live och det skapade tyvärr ett sug igen. Det är också direkt skadligt läsa Seiko tråden och upptäcka så otroligt många vackra GS så den tråden måste jag undvika för jag ska ju inte köpa något mer....väl..... :banghead:
 

hollow123

Rolex
Kommer alltid på mig själv surfandes efter olika IWC modeller på chrono24...
Och så fort sommaren börjar närma sig (som nu) är det en "ball" klocka på gummi som står högt i kurs. Iwc3767-04, breitling superocean 2 44mm, samt tag aquaracer calibre 5 står högt i kurs just nu
 

JayJay

Rolex
De som kommer tillbaka om och om igen är JLC, GS och Nomos. Har varit väldigt nära på både GS och Nomos vid flera tillfällen (t o m haft en vintage GS ett tag) men hittills alltid bangat i sista sekunden. Hade länge en Hang up på Rolex också... sen klev jag in till Rob E och löste det... det köpet lugnade faktiskt klocktokeriet överlag för mig.
 

xmb216bc

Panerai
Just nu helt insnöad på Panerai, kollar av annons efter annons, kommer en dag gissningsvis att landa på en PAM112 alt 219. Breitling är alltid återkommande oxå, är nöjd med den jag har så varför hålla på o utsätta sig för habegäret hela tiden. Ska stilla begäret med o mössa om en Seiko dykare, ska bara beställas lite delar
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
DJs (så coolt till t-shirt och jeans), Paneraier, och Rolex GMT (särskilt 16710) är klockor som jag hela tiden finner mig själv suktandes efter :)


Du kan få pröva min igen vid nästa GTG :D


Själv har jag just nu en liten besatthet av Panerai och sinn 556. Men kommer nog vara allt för seg för att göra något med saken just nu.. :rolleyes:
 

Dykarsjuk

Omega
Vintage! I perioder får jag ett svårbotat vintage-sug. Helst gamla kronografer. Anledningen till att jag aldrig kommer till skott är att jag förmodligen aldrig skulle kunna med att använda dom.
Fast kanske om man tog en billig... Typ Breitling top time.....då skulle jag kanske använda den. Kanske...:rolleyes:
 
Har verkligen sett för mycket av Tudor Black Bay på sistone..! Detta har mynnat ut i en svår abstinens, och jag är osäker på hur länge jag orkar stå emot denna gången.. :arghh:

IMG_0004.JPG
 

Chagall

Cartier
Ädelmetaller i allmänhet har jag ett sug för. (Helguld borträknat. Har fått höra att "den tiden kommer". Men det är inte än) Speciellt platina. Ert fascinerande material.
 
Japp för min del är det främst JLC, Tudor och Nomos som ligger mig varmt om hjärtat. Ibland dock ganska sällan dyker en lite jävel upp som viskar DD på skinn.
 
Topp