• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Återspeglar urtavlans färg vår personlighet?

Tibbe

Basic
2-Faktor
Införskaffade lite läsning inför veckans semesterresa, började fundera på om vad urtavlan säger om vår personlighet.
Vi som jobbar inom försäljning känner säkert till metoden att försöka färgkategorisera köparen för att enklare kunna skapa relation, få en bättre förståelse för vår köpare och enklare komma till avslut.
Min favoritklocka just nu avslöjar att jag är lugn, trygg och är en bra lyssnare m.m
Vad tror ni?
Någon som läst boken?
6F3625E9-0FD6-415D-B0A6-02F755718E1F.jpeg

Har läst boken, men borde definitivt inte ha en blå urtavla om det stämde :D

Snarare gul:p

PS. Uppföljaren ”Omgiven av psykopater” är också trevlig läsning:pompus:

Ptja, har på mig blå urtavla idag iaf.
Är nog nån blandning blå/grön/röd om man ska klassa sig efter den.
8bbMw00r.jpg

Tycker boken var ok. Ligger nog en del vettigt i analyserna i den iaf.

• Like
Reactions: bvb
Det omedelbara svaret blir nej! Men det är klart, ska man analysera valet av klocka någon köper ny kanske det finns något att hämta. Och om det är den enda klockan. Men personligen så köper jag ju en med mörk tavla om jag redan har en ljus osv. Man kanske matchar både tavla och band till klädsel. Väldigt klurigt, och har bara skummat i boken, men den ska läsas vid tillfälle :)

Tillbaka
Topp