• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Öl och mikrobryggerier

Första inlägget jag får lägga i Lifestyletråden vill jag ägna åt öl, det har en stund nu vart ett ökande antal mikrobryggerier som kommer med egenbrygg av olika slag ofta med relativt höga prislappar. Vad tycker folket är öl något som skal vara billigast möjligt eller är detta en konstform som kittlar smaklökar och känslor? Någon som har hittat mikrobryggerier utöver det vanliga? Ge era tips och tankar rekommendationer och råd!
 

axel_

Breitling
Första inlägget jag får lägga i Lifestyletråden vill jag ägna åt öl, det har en stund nu vart ett ökande antal mikrobryggerier som kommer med egenbrygg av olika slag ofta med relativt höga prislappar. Vad tycker folket är öl något som skal vara billigast möjligt eller är detta en konstform som kittlar smaklökar och känslor? Någon som har hittat mikrobryggerier utöver det vanliga? Ge era tips och tankar rekommendationer och råd!

Känns inte så konstigt att det är dyrare med riktig öl än tex macro-lager, småskaligt gjord av företag/bryggerier som inte har allt för många bryggare/anställda. Så betalar hellre 40:- för en god bira än 10:- för något blaskigt å trist skit..
 
Känns inte så konstigt att det är dyrare med riktig öl än tex macro-lager, småskaligt gjord av företag/bryggerier som inte har allt för många bryggare/anställda. Så betalar hellre 40:- för en god bira än 10:- för något blaskigt å trist skit..
Helt med på det, själv går det sport i att prova ny för varje öl jag dricker, vill gärna att småskala koncepten går runt å frodas vidare!
 
Botaniserar alltid i "små partier" hyllan på bolaget. Hittar en del hits och lika många miss.
Känns som det har gått lite väl mycket " the weirder the better" i svenska microbryggerier.
Favoriten just nu är Oppigårds då det känns som dom har en röd tråd genom alla sina öl. Sedan kan man ju alltid diskutera om just dom fortfarande kan klassas som ett microbryggeri. Annars är mitt lokala Coppersmiths riktigt bra.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Första inlägget jag får lägga i Lifestyletråden vill jag ägna åt öl, det har en stund nu vart ett ökande antal mikrobryggerier som kommer med egenbrygg av olika slag ofta med relativt höga prislappar. Vad tycker folket är öl något som skal vara billigast möjligt eller är detta en konstform som kittlar smaklökar och känslor? Någon som har hittat mikrobryggerier utöver det vanliga? Ge era tips och tankar rekommendationer och råd!
Välkommen till Lifestyle Goebbles !
 

axel_

Breitling
Botaniserar alltid i "små partier" hyllan på bolaget. Hittar en del hits och lika många miss.
Känns som det har gått lite väl mycket " the weirder the better" i svenska microbryggerier.
Favoriten just nu är Oppigårds då det känns som dom har en röd tråd genom alla sina öl. Sedan kan man ju alltid diskutera om just dom fortfarande kan klassas som ett microbryggeri. Annars är mitt lokala Coppersmiths riktigt bra.

Oppigårds är ju helt klart micro, även fast dom börjar ta rätt stora andelar av dom ölen som hamnat i Fasta sortimentet. Och dom gör ju också grymma bira till 100% och håller en riktigt hög kvalitet genom hela sortimentet. Samma sak med tex Brekeriet, dom håller det bara "surt" och blir GRYMMA på det. Känns som ju spretigare bryggeriet blir desto ojämnare riskerar kvalitén att bli. Det finns ju tyvärr öl som hamnar på lokala beställningssortimentet som inte alls borde passera bolagets "kvalitetskontroller" som dom nu menar skall vara så hård, för att vi ska få dom absolut bästa produkterna som möjligt..
Men kul att det bryggs! Mer öl åt folket ;)
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Här är några jag gillar
image.jpg

image.jpg
image.jpg
 
Tänkte jag skulle slänga in ett par Norska bidrag i öltråden här som jag tycker har genomgående mycket bra kvalitet på det de producerar.
Nøgne Ø http://www.nogne-o.com/
Haandbryggeriet (hittar ingen hemsida)
I övrigt har jag också smakat på många av Oppigårds olika sorter, helt klart kan de det å brygga öl!
 
Topp