• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ölförening/Ölklubb i Gbg

FreddeM

Silver
2-Faktor
Tjääna!

Det här är ett långskott men på KS finns det ju flertalet härliga människor med kunskap. Jag är nyinflyttad i Gbg och försöker hitta sätt att träffa lite nytt folk. Det sägs ju att det är framgångsrikt att göra det via sina intressen! :)

Jag undrar om det är någon som vet om det finns någon form av ölförening/ölklubb i Göteborg där man kan träffa sköna typer och nörda ner sig kring hantverksöl med? Gärna där medelåldern inte är allt för hög.. Jag är själv 31 och relativt nere i nördträsket när det gäller öl. Det finns ju ett trevligt utbud av hantverksöl i Gbg (annars kan man ju importera ;)) och hade varit kul att träffa likasinnade.

Givetvis vore det ju kul att träffa folk som även är intresserade av klockor men där kan det ju vara lite mer känsligt om folk vill ses, pga stöldrisk osv. Det finns ju dessutom GTG som jag eventuellt får försöka ansluta till vid tillfälle.

/Fredrik

Tjääna!

Det här är ett långskott men på KS finns det ju flertalet härliga människor med kunskap. Jag är nyinflyttad i Gbg och försöker hitta sätt att träffa lite nytt folk. Det sägs ju att det är framgångsrikt att göra det via sina intressen! :)

Jag undrar om det är någon som vet om det finns någon form av ölförening/ölklubb i Göteborg där man kan träffa sköna typer och nörda ner sig kring hantverksöl med? Gärna där medelåldern inte är allt för hög.. Jag är själv 31 och relativt nere i nördträsket när det gäller öl. Det finns ju ett trevligt utbud av hantverksöl i Gbg (annars kan man ju importera ;)) och hade varit kul att träffa likasinnade.

Givetvis vore det ju kul att träffa folk som även är intresserade av klockor men där kan det ju vara lite mer känsligt om folk vill ses, pga stöldrisk osv. Det finns ju dessutom GTG som jag eventuellt får försöka ansluta till vid tillfälle.

/Fredrik
Tjenare och välkommen!

Skulle tipsa om Brewdog. Ingen ölförening utan en bar som producerar riktigt trevlig öl.

Tjääna!

/Fredrik

KS Göteborgsgäng är nästan mer som en öl och hotshotklubb än klocksällskap ;)Skulle försöka att komma in där istället för en ölklubb så slår du två flugor i en smäll!

Gillar man fjantiga hattar och mörk öl så finns ju Porter Drinkers Association i Göteborg.
pda-587x4096.jpg
shapeimage_3.png

KS Göteborgsgäng är nästan mer som en öl och hotshotklubb än klocksällskap ;)Skulle försöka att komma in där istället för en ölklubb så slår du två flugor i en smäll!
Haha ja det låter ju som en perfekt blandning! Får satsa på det då!

Gillar man fjantiga hattar och mörk öl så finns ju Porter Drinkers Association i Göteborg.
pda-587x4096.jpg
shapeimage_3.png
Gillar mörk öl väldigt mycket men utstyrseln var kanske inte något för mig.. haha :pompus:

Haha ja det låter ju som en perfekt blandning! Får satsa på det då!

Gillar mörk öl väldigt mycket men utstyrseln var kanske inte något för mig.. haha :pompus:
Förståeligt :D
Svenska Ölfrämjandet är väl vettiga om man vill ha lite föreningsliv.
Annars är Haket stället att hänga på om man vill träffa ölnördar i stan.
De har också en hel del event osv.

Förståeligt :D
Svenska Ölfrämjandet är väl vettiga om man vill ha lite föreningsliv.
Annars är Haket stället att hänga på om man vill träffa ölnördar i stan.
De har också en hel del event osv.
Ja, har läst lite om ölfrämjandet och kan absolut vara ett alternativ! Haket är nice. Ska spana in kommande event. Tack för tipsen! :)

Tipsar om Spike Brewery, de har smakbar varje lördag. Ligger i slakthusområdet, hållplats gamlestadstorg.
Det måste jag besöka! Testat några av deras öler från Systembolaget. Tack! :)

Tillbaka
Topp