• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Öppningsritual?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Godmorgon kära dårar.

Jag undrar helt enkelt om ni har någon paketöppningsritual eller någon mottagningsritual? Personligen sliter jag upp paketet, vrider upp klockan, ställer tiden och plockar därefter fram fotoutrustningen. That's it.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag ser till att inte visa paketet för min hustru.
Sen väl ensam, då öppnas det varsamt.

Brukar ta klockan i min famn, vagga den ömt tills den startar. Ställer tiden. Putsar av den med en mjuk trasa, luktar på den, håller den mot min kind.

Tar den på armen, ställer mig framför spegeln och ser mitt eget smile från öra till öra.
'

btw yonsson, skall jag slå in EP'n? Just nu är boxen oinslagen, vill du ha den som paket kan jag slå in den åt dig så du får nöjet att riva upp det sen :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är extremt otålig när paketet väl har landat, men samtidigt vill man ju vara lite diskret hemma :angel: så en gång åkte jag till jobbet så jag skulle vara där en timma innan alla andra, låste in mig på mitt kontor och höjde skrivbordet så jag skulle kunna öppna paketet i lugn och ro samt kunna korta länken innan kollegorna skulle dyka upp. :D
 

san

Cartier
2-Faktor
Jag är extremt otålig när paketet väl har landat, men samtidigt vill man ju vara lite diskret hemma :angel: så en gång åkte jag till jobbet så jag skulle vara där en timma innan alla andra, låste in mig på mitt kontor och höjde skrivbordet så jag skulle kunna öppna paketet i lugn och ro samt kunna korta länken innan kollegorna skulle dyka upp. :D

Gränsen mellan galenskap och klockentusiasm är hårfin :rolleyes:
 

Sond

Patek
Jag försöker öppna så snabbt som möjligt. Man har ju likt barn på julafton ofta räknat ned tiden och dessutom följt tomten på hans renar med paketet i släden. Det skapar dock ibland ett problem med att få tid att ta bra bilder. Då när cresendo nås så slarvas allt bort med några dåliga mobilbilder.
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Till att börja med så uppdaterar jag sidan med fraktinformationen sisådär 40 gånger i timmen sista dagen för att ha exakt koll på hur det går för mitt paket. När paketet anlänt till utlämningsstället så tappar man lätt fokus på allt annat så lika bra att hämta det omgående. Väl hemma bryggs en espresso och kameran tas fram SEN öppnas det! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Till att börja med så uppdaterar jag sidan med fraktinformationen sisådär 40 gånger i timmen sista dagen för att ha exakt koll på hur det går för mitt paket. När paketet anlänt till utlämningsstället så tappar man lätt fokus på allt annat så lika bra att hämta det omgående. Väl hemma bryggs en espresso och kameran tas fram SEN öppnas det! :)
Det finns en app som heter parcel där man kan lägga in trackingnummer och får notifieringar när paketet rör på sig. Mycket bra. Går även att ställa in så det inte notifieringar på natten.
 

fredtiger

Cartier
Jag sällar mig nog till Asplund skolan. Fast min tidsskala är något mer pressad, men upp till 12 h kan jag nog vänta. Föredrar lugn och ro, sovande barn och mätt hustru för att kunna öppna metodiskt och dokumentera på vägen!

Sedan på armen utan vare sig pussande eller slickande. Däremot en hel del wristshoots och efter någon timme börjar det förbannade bandbytandet...:D
 

Fsjberg

Cartier
Jag är lite inne på asplund's spår även om jag inte klarar av att vänta i dagar. Men jag tar det gärna lite lugnt och öppnar när man är hemma själv och kan ta en snus tillsammans med en kaffe/öl/cola/whisky :)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Demoliserar paketet helt och hållet för att få upp innehållet så snabbt som möjligt. Det tragiska är dock att jag efter ca 1h, med paketet i papperskorgen, kommer på att man borde ha knäppt ett par bilder :p
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Sen jag blev blåst en gång är det öppning innan budet får lämna som gäller för att säkerställa att det jag beställt ligger i paketet.
Om inte finns i alla fall ett vittne till att paketet levererades utan originalvaran.

Det avklarat är det upp på bordet och dokumentera öppningen…boxar papper klocka - skick o s v.
Sen tvätta noga innan den skall ställas och på armen för wristshot!:)
 

SSL

Audemars
Öppnar helst i ensamhet.

Sen har man åkt till Järfälla flera gånger (UPS) för att man varit för otålig och av nån anledning missat leveransen, och inte pallar vänta ett dygn på nya försöket.
 
Topp