• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Östermalmsfynd?

Onelund

Rolex
Har varit uppe i Stockholm ett par dagar, idag innan hemresan så sprang jag igenom en loppis på torget vid Östermalmstorg, hittade denna lilla goding, fullt fungerande förutom att den sackar lite granna :)

Något som kan upplysa mig om ålder?



 

calzone

Vacheron
Grattis till ett riktigt "kvalitets" ur :) jädrar va myckes BÖS de va på baksidan, tvätta den fortare än kvickt innan du blir sjuk !
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Håller tiden galet bra faktiskt, några minuter per dygn får väl ses som ok för ett loppisfynd, funderar på att lämna in den till urmakaren för rengöring, det tycker jag den är värd :)
Du gör som du vill, delar finns det gott om och det kostar mer än vad klockan är värd på marknaden. Men känner du speciellt för den så kör, personligen hade jag inte lagt pengar på en så pass liten (gissningsvis 31-32mm) klocka.
 

Onelund

Rolex
Du gör som du vill, delar finns det gott om och det kostar mer än vad klockan är värd på marknaden. Men känner du speciellt för den så kör, personligen hade jag inte lagt pengar på en så pass liten (gissningsvis 31-32mm) klocka.
Vi har en urmakare där jag bor som man nästan måste trycka pengarna i handen på när han gjort något så han brukar bara bli glad om man kommer in med något mekaniskt, han är pensionerad sedan länge och håller bara på för att inte drabbas av ålderdomen.
 
Topp