• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Överkomlig panda?

sveol

Cartier
First off, jag vill inte köpa en björn, tror de är fridlysta tillochmed. Men en klocka med panda urtavla vore fint. Jag vet att det finns massor av dem, men om man har en budget på 5-10k, finns det något då? 40 - 42mm. Vintage helt ok. Beg helt ok. Kom gärna med tips och exempel. Bilder ger guldstjärna ☺

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Gummo

Joker
2-Faktor
För 5-10 finns det mkt vintage med panda tavlor men 40-42 kan bli svårt när det gäller vintage, kronografer känns dock gärna lite större. Scanna eBay nån månad så har du en lätt. Här är min lilla goding:

https://klocksnack.se/threads/yema-daytona.25109/

image.jpg
 

sveol

Cartier
Oj mycket snygga klockor som visas, suget kommer nu... Tack för tipsen. Skall tråla viken ett tag och se vad som dyker upp.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

joF

Panerai
Lätt val! Breitling top time. Finns som både panda och omvänd panda. Går att hitta strax söder om 15, men jämför bilder och boetter så du inte köper ett ihopplock.
Breitling_TopTime_2002_60s_01-006.jpg

Ruskigt bra tips, blir själv sugen :)

Jag köpte en panda för inte så länge sedan, den kanske ligger lite utanför din budget men begagnad kanske den skulle kunna gå loss på 15-17 kkr? Inte sett någon beggad än :)

Bild:
3.jpg

5.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Man kan få en likadan som min i den nedre delen av det prisspannet. Iof. en inverterad Panda:

image.jpg


Och den är inte heller över 40mm.

Det man måste komma ihåg med vintage är att 40 i de flesta fall va galet stort på den tiden. Ska manga uppåt 42 får man nog leta bland olika militära klockor. Tex. HEUER Bund. Men då kostar det inte sub 10'.
 

san

Cartier
2-Faktor
Nåja. Så kan det gå när man är i jag-ska-bara-läge innan man hunnit få i sig frukost och bara ögnar igenom trådstarten :bag:
 
Topp