• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Övertala mig att ta emot Rollen

Mangusta

Cartier
Fick en stål Oyster Perpetual no date i present men kände absolut ingen kärlek för klockan alls så vi lämnade tillbaka den till affären. Funderar nu på om jag borde ha tagit emot den iaf, både för givarens skull och för att det ju är en Rååålex. Övertala mig varför jag bör ta emot klockan som jag inte är det minsta kär i. Det blir nog svårt för er att lyckas men ni kan ju försöka.
 

Nexus

Panerai
Du kommer inte bara utvecklas som klockintresserad med en klassisk Rolex runt handleden utan även växa som människa.
Dessutom är den snygg och du kan hänga med Rolexmaffian här på forumet.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
För den är snygg? :)

Bild snodd på nätet. Tror att ägaren ev hänger här.

nDnAspg.jpg
 

Mangusta

Cartier
Du kommer inte bara utvecklas som klockintresserad med en klassisk Rolex runt handleden utan även växa som människa.
Dessutom är den snygg och du kan hänga med Rolexmaffian här på forumet.

Med risk för att bli avstängd nu direkt min första dag här så skriver jag att jag gillar Breitling (och TAG) bättre men kan uppskatta Rolex för vad märket står för och deras starka varumärke och andrahandsvärde går ju inte att förneka.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kär eller ej, det är en gåva. Sen är det en riktigt bra dressklocka. Du behöver inte bära den till vardags utan välja att använda den till kostym och eller vid festligare/ mer formella tillfällen. Så kan du ha en annan klocka till vardags.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Du gör som du vill. Gllar du den inte så gillar du den inte. Vad för typ av gåva är det? Frugan? Jobbet?
 

Mangusta

Cartier
Du gör som du vill. Gllar du den inte så gillar du den inte. Vad för typ av gåva är det? Frugan? Jobbet?

Bröllopsdagsgåva bara. Jag vet inte varför jag inte känner ljuv musik när jag har den på armen. Jag känner bara... eeeh, jahaa, det är en klocka som det står Rolex på- ja, ja ungefär. När jag tar på mig vissa modeller av Breitling eller TAG däremot så sjunger himlens alla änglar i kör. :D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bröllopsdagsgåva bara. Jag vet inte varför jag inte känner ljuv musik när jag har den på armen. Jag känner bara... eeeh, jahaa, det är en klocka som det står Rolex på- ja, ja ungefär. När jag tar på mig vissa modeller av Breitling eller TAG däremot så sjunger himlens alla änglar i kör. :D
Antar du känner samma för din fru? Läge att hitta en som matchar din framtida TAG.

Inser att Yo-han är något på spåren. :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Bröllopsdagsgåva bara. Jag vet inte varför jag inte känner ljuv musik när jag har den på armen. Jag känner bara... eeeh, jahaa, det är en klocka som det står Rolex på- ja, ja ungefär. När jag tar på mig vissa modeller av Breitling eller TAG däremot så sjunger himlens alla änglar i kör. :D

Lämna tillbaka bröllopsgåva???

När trollmor har lagt de elva små trollen
och bundit fast dem i svansen,
då sjunger hon sakta för elva små trollen
de vackraste ord hon känner:
Ho aj aj aj aj buff, ho aj aj aj aj buff,
ho aj aj aj aj buff buff!
Ho aj aj aj aj buff.
 

Mangusta

Cartier
Lämna tillbaka bröllopsgåva???

När trollmor har lagt de elva små trollen
och bundit fast dem i svansen,
då sjunger hon sakta för elva små trollen
de vackraste ord hon känner:
Ho aj aj aj aj buff, ho aj aj aj aj buff,
ho aj aj aj aj buff buff!
Ho aj aj aj aj buff.

BröllopsDAGSgåva. Har varit gift länge. Och varför blir jag kallad troll för att jag lämnar tillbaka en Rolex? Har tyckt att ni verkar ha trevlig stämning här men nu börjar jag undra om det var ett misstag att bli medlem.
 

Mangusta

Cartier
Luktar lite troll.
Varför ska någon du inte känner övetala dig att behålla något du inte vill ha, makes no sense....

Tja, tänkte om ni Rolexfrälsta kunde komma på en bra orsak så att något klickade i mig och jag ville ha den trots allt. Men jag tror att jag kanske ska tacka för min tid på forumet om det är det här bemötandet jag får för att jag inte följer strömmen som en död fisk och hoppar jämnfota för att jag får en Rååålex.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vi kan ju säga såhär..

Hade jag och min flickvän gift oss om en vecka, så är jag säker på att jag hade fått en klocka jag tycker om. Och då är hon 22 år gammal, och vi har bara varit tillsammans i några år.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tja, tänkte om ni Rolexfrälsta kunde komma på en bra orsak så att något klickade i mig och jag ville ha den trots allt. Men jag tror att jag kanske ska tacka för min tid på forumet om det är det här bemötandet jag får för att jag inte följer strömmen som en död fisk och hoppar jämnfota för att jag får en Rååålex.

Handlar nog om ditt sätt att lägga fram saker och ting, sen hjälper det inte att skriva Råålex i varje inlägg.

En klocka blir ju inte automatiskt snygg och passar alla bara för att det är ett känt varumärke.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
BröllopsDAGSgåva. Har varit gift länge. Och varför blir jag kallad troll för att jag lämnar tillbaka en Rolex? Har tyckt att ni verkar ha trevlig stämning här men nu börjar jag undra om det var ett misstag att bli medlem.

Nej ingen kallar dig troll för att du vill lämna tillbaka en klocka.
Däremot så vänder sig jag emot att man:
#1 Vill lämna tillbaka en gåva.
#2 Raljerar, och med flit Förlöjligar/hånar andras intresse genom att skriva Rååålex. Visst det är "bara" ett varumärke. Men det är kopplat till mångas intresse.
#3 Jag tycker att hela upplägget känns lite skrytigt, "Jag fick en Rolex men vill inte ha den".
 

Mangusta

Cartier
Raljerar? Det är ju ni som förlöjligar mig och kallar mig troll och tycker att jag borde älska klockan bara för att det är en Rolex tydligen. När har jag sagt att jag ogillar Rolex i stort? För att jag sa att det finns två andra märken jag gillar bättre? Vad är problemet? Jag är ganska säker på att jag skrev att jag uppskattar vad Rolex står för!
 

Yesper

Omega
Fick en stål Oyster Perpetual no date i present men kände absolut ingen kärlek för klockan alls så vi lämnade tillbaka den till affären. Funderar nu på om jag borde ha tagit emot den iaf, både för givarens skull och för att det ju är en Rååålex. Övertala mig varför jag bör ta emot klockan som jag inte är det minsta kär i. Det blir nog svårt för er att lyckas men ni kan ju försöka.


Hade jag varit i din frus sits så hade jag nog uppskattat(lite besviken över felträffen kanske) att du säger direkt vad du tycker om den. Att du byter den kommer hon snart över, men kanske är roligare i längden med en klocka du faktiskt kommer använda och trivs med! Å andra sidan har du fått en väldigt fin och i många lägen gångbar klocka, så att byta bort den mot en som för stunden känns "kul" kanske är dumt! Lycka till :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Du fick iaf lite tips. Dög det inte så antar jag att du har ditt svar. Ska vi gå vidare och diskutera något annat viktigt eller blev du less?
 
Topp