För att jag inte älskar Rolex som man "ska" göra? Det är väl lite därför jag skriver... Jag vet att jag "borde" vara lycklig för en Rolle men faktum kvarstår att jag inte känner något alls med den på armen.![]()
Du har egentligen två frågor:
1: Borde jag gillar klockan mer än jag gör.
2: Är det ok att lämna tillbaka presenten.
1: Jag vet inte hur mycket du hängt här innan du reggade dig, men så här är det:
Klocksnack är fullt av personer som avgudar Rolex. Rolex är liksom det absolut bästa som finns för dessa personer (förutom PP). Därför tycker dessa personer att du är knäpp. Du kommer aldrig få någon motivering till varför den klockan du fått är bättre än någon annan klocka, som exempelvis en Tag heuer aquaracer. Motiveringen är helt enkelt: Du har fått en Rolex. Behåll den och älska den. Om du inte älskar den, så kommer du lära dig älska den. Det är ju ändå en Rolex. De flesta av dessa personer kommer aldrig ge dig en motivering där de går in på detaljer om varför just din klocka är så bra, för de kan inga detaljer om klockan. De vet dock att det är en Rolex.
2: Är man i ett förhållande där man kan kommunicera med varandra på ett ärligt sätt, vilket är en fördel, så ser jag inga som helst konstigheter med att säga att man är väldigt glad för presenten, men att den (exempelvis) känns för liten och att man hellre skulle vilja gå runt och kolla lite på andra alternativ tillsammans med sin fru. Självklart ska man inte bara tiga och gå omkring och vara missnöjd när man fått en så dyr present, när man istället tillsammans kan hitta en present som känns bättre. Jag hade alla dagar i veckan valt en Breitling superocean heritage 42 framför den klockan.
Om du kan ha översyn med att rolexmaffian är allmänt dryga och ibland okunniga, samt i princip aldrig motiverar varför de älskar Rolex över allt annat, så kommer du trivas bra här. Om du inte kan ha översyn med det, så kanske du i alla fall kan utveckla någon form av hatkärlek till forumet. De flesta på klocksnack är faktiskt trevliga och kan en hel del om klockor. Välkommen hit!