• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

äkta Milgauss?

fretig

Cartier
Någon som utifrån bilderna kan bedöma?

28.JPG

1312.JPG
1314.JPG
1315.JPG
 

Noami

Cartier
Jämför man med denna så ser den helt OK ut, om jag inte har missat något. (Bild tagen från Rolex.com)
milgauss_m116400gv_bs_0002_840x770148195131319TdI
 

Snårtas

Rolex
Ser helt OK ut enligt mig. Ska inte finnas etsad krona på glaset på denna.

Edit: en annan egenhet är att det är blandat blått och grönt lume på den. Be om lumebild så kan du vara helt säker!
 

Noami

Cartier
Kan inte nåt om modellen, men Inte samma tavla på bilderna iaf.
Kolla placeringen av I:et i Milgauss mot E:et i Oyster

Nu när du säger det så... Kan det inte, på något vänster, vara kameravinkeln som spökar? Jag är f.ö rätt dålig på att hitta sådant som signalerar fake på bra kopior.

edit: daviden var snabbare.
 

Noami

Cartier
Men därav köp genom ebay med Paypal. Risk ändå?

Alltid riskfyllt. Visst, du kanske får tillbaka pengarna om säljaren skulle försöka bedra dig men det är efter massvis mail, tid och ångest - om ens då.
Nu ska jag inte försöka diktera dina klockköp, men antigen är priset bedragarlågt, eller så är det några tusenlappar under K&S pris och på K&S är du mer eller mindre garanterad en lyckad affär. Enligt min högst personliga åsikt är det värt att spara ihop lite extra, för att kunna gå därifrån med en lyckad affär i bagaget.
Köper man en så pass dyr klocka som en Milguass tycker jag att man ska vara nöjd och bekväm genom hel.a köpet
 
Topp