• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

är det värt

marcel

Breitling
hej jag fick en audemars piguet royal oak offshore stål med keramik ring som är 44 mm och referens numret är 26400SO.OO.A2CA.01 och jag fick den för 150 000 kr, är det värt? kommer jag känna nånting när jag kommer sälja den? den är helt ny och komplett
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltid trevligt med en AP ROO, grattis, priset kan jag inte saga sa mycket om, men vill valdigt garna se lite bilder! :)

Mvh
Micke
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vid en snabb check så är det nog någonstans där man får ge för en sådan kloss.
Jag är osäker på om du kommer tjäna pengar vid en framtida försäljning. Säljer du den nu så förmodligen inte. Framtiden är svår att sia om. Kan öka i värde men även sjunka (om tex trenden fortsätter mot mindre klocko etc).
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Listpriset ligger väl runt 300 000 kr och du har köpt den för 150 000 kr. Det vill säga, ingen bra affär alls.
 
Förutsatt att den är helt kosher och alla papper i sin ordning så är det ett bra köp, brukar ligga som lägst runt 180k beggade vad jag sett och det var innan prishöjningen, liten fråga, vad menar du med att du 'fått' den?

Dock så ska det väl påpekas att en klocka i den prisklassen ibland inte är helt lättsålda även om priset är rätt...
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Möjligt att du har rätt, eller att TS har lite svårt att uttrycka sig, eller att det är jag som är något trög.

Ja, jag vet inte. Rätt ovanligt dock att en 17-åring köper en ny klocka för 150k som egentligen kostar runt 300k och verkar inte ha koll på värdet.

Kan såklart vara i sin fulla ordning. Friskrivning.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Ja, jag vet inte. Rätt ovanligt dock att en 17-åring köper en ny klocka för 150k som egentligen kostar runt 300k och verkar inte ha koll på värdet.

Kan såklart vara i sin fulla ordning. Friskrivning.

Folk här på forumet la ju ner bra mycket jobb på att hjälpa samma 17-åring starta klockbutik på Stureplan, så det är väl inget konstigt med den här tråden heller?
 

paradis

Audemars
hej jag fick en audemars piguet royal oak offshore stål med keramik ring som är 44 mm och referens numret är 26400SO.OO.A2CA.01 och jag fick den för 150 000 kr, är det värt? kommer jag känna nånting när jag kommer sälja den? den är helt ny och komplett

Lite bilder hade inte skadat...!!!!!!!
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Det är ett riktigt bra pris på klockan men marginalen är väl inte super. Tror du kommer få runt 160-165 för klockan om du säljer som privatperson.
 
Topp