• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

öppna klockbutuk

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Att hyra en lokal på de gatorna krävs bra med kontakter, och en god ekonomisk grund. Hyran är inte låg. Hyresvärden kommer att göra en kreditkontroll, och kräver en viss årsinkomst, eller så visar man upp sin buffert eller likadan. Kan bli svårt för en 17 /18 åring om inte man har en borgenär som kan ställa upp.
 

Ken

Omega
Lägg ner den här tråden,vad är det för snack en 17åring som ska öppna en klockbutik på Biblioteksgatan/Birger jarlsgatan :banghead:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
abs
absolut! och jag kommer ha bra priset tro mig, jag blir bara lack när jag ser fantasi priser!
Bara för att ge oss, som gillar klockor och din idé ett smakprov...vad skulle du ta för en 116600, eller en 1655 i toppskick med alla tillbehör?

Dock behöver du nog väldigt mkt kapital liggandes för att komma igång överhuvudtaget. Finns det, och ett oerhört driv så verkställ. Ofta ångrar man det som aldrig gjordes
 
Billigare priser än italienska klockhandlare + butik på en exklusiv adress. Du måste skoja haha.

Ett tips, kolla upp hur det kommer sig att det italienska handlarna oftast har det bästa priserna.

Sen läs på mkt om hur skatt fungerar.
 
P

Philippe Stern

Guest
Kommer du sälja tillbehör som länkar, läderband, AA-batteri, putsdukar, watchwinders och verktyg? Hur blir det med service? Kommer du ha en urmakare i butiken? Jonte73 har batong och kanske kan jobba lite extra som vakt. Kommer du inbyte? Akta dig bara för en SubC från Erik i Kristanstad. Stort lycka till med dina planer. Är helt säker att du kommer slipa lite på din affärsplan. Byta Biblioteksgatan mot Brunnsgatan t ex. Kanske din butik blir KS Köp och sälj live. Vem vet? Se också upp för italienare som vill spela fotboll utan boll. Man blir alltid fintad.
 
P

Philippe Stern

Guest
Kommer du sälja tillbehör som länkar, läderband, AA-batteri, putsdukar, watchwinders och verktyg? Hur blir det med service? Kommer du ha en urmakare i butiken? Jonte73 har batong och kanske kan jobba lite extra som vakt. Kommer du inbyte? Akta dig bara för en SubC från Erik i Kristanstad. Stort lycka till med dina planer. Är helt säker att du kommer slipa lite på din affärsplan. Byta Biblioteksgatan mot Brunnsgatan t ex. Kanske din butik blir KS Köp och sälj live. Vem vet? Se också upp för italienare som vill spela fotboll utan boll. Man blir alltid fintad.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kommer du sälja tillbehör som länkar, läderband, AA-batteri, putsdukar, watchwinders och verktyg? Hur blir det med service? Kommer du ha en urmakare i butiken? Jonte73 har batong och kanske kan jobba lite extra som vakt. Kommer du inbyte? Akta dig bara för en SubC från Erik i Kristanstad. Stort lycka till med dina planer. Är helt säker att du kommer slipa lite på din affärsplan. Byta Biblioteksgatan mot Brunnsgatan t ex. Kanske din butik blir KS Köp och sälj live. Vem vet? Se också upp för italienare som vill spela fotboll utan boll. Man blir alltid fintad.

Fjant.
 
P

Philippe Stern

Guest
Fan Philippe, du är väldigt snabb med att kalla användare för näthatare. Har sett dig göra det mer än en gång nu. Du har inte funderat på om det finns någon särskild anledning till att alla verkar hata just dig?
Alla hatar inte mig. Finns en liten klick. De är som ett gäng som likt barnrumpor hetsar varandra till bus och rackartyg. Bl a Mr Bullshit, Snoortaren, Batong-Jonas m fl. De verkar tro att de har ensamrätt på vissa åsikter och användningen av ironin. De klarar inte av att föra en diskussion på hög nivå, utan det blir personangrepp och hatiska angrepp. Dessa ber jag lämna mig ifred. Att inte angripa mig verbalt med smädelser etc.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Alla hatar inte mig. Finns en liten klick. De är som ett gäng som likt barnrumpor hetsar varandra till bus och rackartyg. Bl a Mr Bullshit, Snoortaren, Batong-Jonas m fl. De verkar tro att de har ensamrätt på vissa åsikter och användningen av ironin. De klarar inte av att föra en diskussion på hög nivå, utan det blir personangrepp och hatiska angrepp. Dessa ber jag lämna mig ifred. Att inte angripa mig verbalt med smädelser etc.
Åh Philippe, du är så söt när du bara tror att de är en liten liten klick som hatar dig. Om du tar och loggar ut i ett par månader, ringer Takt & Ton AB, lär dig umgås med andra människor som alla de andra små barnen, så ska du se att det kommer bli lite mindre näthatare runt just dig.
 

Arvin

Omega
2-Faktor
Tror om du hade presenterat förslaget lite snyggare hade du fått lite mer stöd.
Det verkar inte som du har den bästa kollen för att lyckas.
Sen att fok klankar på att du är ung och inte har ekonomin eller kontakterna för att öppna en klockbutik är trams, finns gott om unga människor som lyckas.

Ambitionen är det inget fel på men slipa lite på affärsidén så kanske du lyckas vem vet.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Man får inte ens stå bakom kassan på ICA om man inte är över 18. Tänkte du då försöka ta lån för att starta din verksamhet kan jag bara önska dig mitt mest ödmjuka "lycka till" jag har på lager!


Random thought nu när du nämner ICA och LW nämndes tidigare...

Handlar mat på ICA Folkungagatan. Ska betala när tjejen i kassan säger: "Snygg klocka!". Av nån anledning - värt en annan tråd kanske - så är jag mer beredd på att killar ska säga nått. Men iaf. Typ första gången nån kommenterat och givit en en komplimang för den. Så. Tjej i ICA-kassan på kanske 19 år. Lite paff säger jag tack och nämner att det är sällan någon reagerar eller ens lägger märke vid en simpel klocka. Och märker någon så är det ytterst sällan någon (vågar?) kommentera. Hon:

"Jag och min familj och släkt gillar klockor, min nästa klocka ska bli en AP Royal Oak, vi handlar med klockor, vi har en affär på Östermalm, Luxury Watches, kom förbi nån gång"

Till TS, många kloka ord sagda i ämnet redan, lyssna och ta till dig som en svamp
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Random thought nu när du nämner ICA och LW nämndes tidigare... Handlar mat på ICA Folkungagatan. Ska betala när tjejen i kassan säger: "Snygg klocka!". Av nån anledning - värt en annan tråd kanske - så är jag mer beredd på att killar ska säga nått. Men iaf. Typ första gången nån kommenterat och givit en en komplimang för den. Så. Tjej i ICA-kassan på kanske 19 år. Lite paff säger jag tack och nämner att det är sällan någon regaerar eller ens ser. Och märker någon så är det ytterst sällan någon (vågar?) kommentera. Hon:

"Jag och min familj och släkt gillar klockor, min nästa klocka ska bli en AP Royal Oak, vi handlar med dem, vi har en affär på Östermalm, Luxury Watches, kom förbi nån gång"

Till TS, många kloka ord sagda i ämnet redan, lyssna och ta till dig som en svamp
Halva inne...
 
Topp