• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

överprisat fake

Dexter86

Cartier
kan någon förklara för mig VARFÖR i hela hisingen denna pryl kostar 777USD

länk borttagen av moderator

eller denna för 799USD

länk borttagen av moderator

menar, det är ju ändå 5600 för en fake ...
då köper man ju hellre exempelvis SevenFriday för ett par tusen till och får real deal
 

Nexus

Panerai
Ett tänkbart scenario är att den riktar sig till de plattnackade fåntrattar som letar efter de magiska "klass-1 kopiorna" som sägs florera på marknaden.
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag håller med... eller så försöker de slå rekord i dyraste fake klockan på marknaden. Gillar namnet på hemsidan...
 

Dexter86

Cartier
jo men vi snackar ändå ganska brutal summa för en fake ... hade varit intressant att se hur den ser ut IRL och speciellt urverket , för jag antar det är vad man betalar för i en sådan här produkt
 

Emil

Cartier
Det kanske är "Lings" eller "Pings" brorsa som smugglar ut dessa bakvägen genom Lålexfabriken...
hur som helst så får vi hoppas att försäljningen inte går allt för bra för dessa kortväxta herrar!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Editerade bort länkarna i inlägget (bortediterat på ett trevligt sätt, men likväl bortediterat :) ). Vi vill inte bidra till att driva trafik till den typen av sidor. Men släng gärna upp en bild/skärmdump. :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Överprisat? Finns det någon annan sorts fejk?

Du måste ju ändå hålla med om att det är skillnad på att pröjsa 1000-tals kronor för en fejk och att pröjsa 30 spänn för en fejk.

Inte för att stödja piratklockor men jag tror mycket handlar om sårat ego för folk som köpt en "äkta" och sedan ser en 30 kronorsklocka med samma logga på


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

carlanton

Audemars
Du måste ju ändå hålla med om att det är skillnad på att pröjsa 1000-tals kronor för en fejk och att pröjsa 30 spänn för en fejk.

Inte för att stödja piratklockor men jag tror mycket handlar om sårat ego för folk som köpt en "äkta" och sedan ser en 30 kronorsklocka med samma logga på


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Eftersom att fake inte lagligen kan omsättas på marknaden finns det inte något som helst i värde i någon fake. Inte relaterat, men jag skulle definitivt vilja påstå att en fakeklocka därför inte ens kan stjälas i lagens mening, på samma sätt som att man inte kan stjäla ett pass eller ett kreditkort.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Eftersom att fake inte lagligen kan omsättas på marknaden finns det inte något som helst i värde i någon fake. Inte relaterat, men jag skulle definitivt vilja påstå att en fakeklocka därför inte ens kan stjälas i lagens mening, på samma sätt som att man inte kan stjäla ett pass eller ett kreditkort.

Den kan visst stjälas då du utan tillåtelse tar någons materiella egendom. Oaktat om varumärket använda utan tillåtelse eller inte tar du något som är fysiskt och som arbete och energi nedlagts i för att förädla den ursprungliga råvaran.

Om jag eller någon annan på sin fritid lägger ned tid och arbete på att göra ett träarmband med t ex en rolexlogga och du tar detta armband från mig så stjäl du det av mig, även om jag inte hade tillåtelse av rolex att sätta deras logga på det. Jag får däremot inte sälja detta armband som ett "äkta" rolexarmband utan deras tillåtelse.

Sorry men jag förstår inte folks stora skräck med piratklockor på detta forum. Just i fallet med lyxklockor påverkas inte försäljningen av de riktiga produkterna över huvudtaget då den målgrupp som konsumerar dessa fejks inte är tillräckligt kapitalstarka för att köpa den äkta varan. Det handlar enbart om ego för att man känner sig mindre exklusiv/cool när Conny från Farsta har samma logga runt handleden.



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

carlanton

Audemars
Den kan visst stjälas då du utan tillåtelse tar någons materiella egendom. Oaktat om varumärket använda utan tillåtelse eller inte tar du något som är fysiskt och som arbete och energi nedlagts i för att förädla den ursprungliga råvaran.

Om jag eller någon annan på sin fritid lägger ned tid och arbete på att göra ett träarmband med t ex en rolexlogga och du tar detta armband från mig så stjäl du det av mig, även om jag inte hade tillåtelse av rolex att sätta deras logga på det. Jag får däremot inte sälja detta armband som ett "äkta" rolexarmband utan deras tillåtelse.

Sorry men jag förstår inte folks stora skräck med piratklockor på detta forum. Just i fallet med lyxklockor påverkas inte försäljningen av de riktiga produkterna över huvudtaget då den målgrupp som konsumerar dessa fejks inte är tillräckligt kapitalstarka för att köpa den äkta varan. Det handlar enbart om ego för att man känner sig mindre exklusiv/cool när Conny från Farsta har samma logga runt handleden.


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Där har du fel. För att det ska handla om stöld måste föremålet ha ett ekonomiskt värde. Man kan alltså inte stjäla ett pass, eftersom att det inte kan omsättas på (den lagliga) marknaden. Ett kreditkort kan antagligen inte heller stjälas. Däremot finns det ju massa andra brott som kan bli aktuella eftersom att det rör sig om en besittningsrubbning.

Men fakeklockor saknar inte bara ekonomiskt värde; de är ju till olagliga både att tillverka (förutom för eget bruk, antar jag) och sälja. Därför tvivlar jag på att rättssystemet överhuvudtaget skulle vilja befatta sig med ett sådant mål.
 

carlanton

Audemars
Sorry men jag förstår inte folks stora skräck med piratklockor på detta forum. Just i fallet med lyxklockor påverkas inte försäljningen av de riktiga produkterna över huvudtaget då den målgrupp som konsumerar dessa fejks inte är tillräckligt kapitalstarka för att köpa den äkta varan. Det handlar enbart om ego för att man känner sig mindre exklusiv/cool när Conny från Farsta har samma logga runt handleden.

Skickas från min iPhone via Tapatalk


Där håller jag faktiskt med dig, men jag vet att ingen annan här gör det.
 

David

Bödeln
Du måste ju ändå hålla med om att det är skillnad på att pröjsa 1000-tals kronor för en fejk och att pröjsa 30 spänn för en fejk.

Det är olika summor, det håller jag med om. Sannolikheten att jag skulle göra det ena är lika stor som att jag skulle göra det andra, alltså exakt noll.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
86012e4ea13a3f6f448cbc132b4a41e9.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Där har du fel. För att det ska handla om stöld måste föremålet ha ett ekonomiskt värde. Man kan alltså inte stjäla ett pass, eftersom att det inte kan omsättas på (den lagliga) marknaden. Ett kreditkort kan antagligen inte heller stjälas. Däremot finns det ju massa andra brott som kan bli aktuella eftersom att det rör sig om en besittningsrubbning.

Men fakeklockor saknar inte bara ekonomiskt värde; de är ju till olagliga både att tillverka (förutom för eget bruk, antar jag) och sälja. Därför tvivlar jag på att rättssystemet överhuvudtaget skulle vilja befatta sig med ett sådant mål.
Man kan alltid hävda att materialet som klockan är gjord av har ett värde, även om det värdet är lågt,i fallet med de flest piratur :) (en viss tråd med en fejk OQ som åker in i en ugn bubblar upp i mitt minne :D )
 

Dexter86

Cartier
Haha jisses vilken diskussion jag drog igång här
Va bara en enkel fråga hur i hela hisingen en kopia kan kosta så mycket när den typ egentligen är värdelös ... och vad för 7750 urverk det e som sitter i, förmodligen inget riktigt ..

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag tror det är för folk som inte vill ha en 30-kronors fejk, och tror att en dyrare fejk på något sätt är närmare originalet.
 

Dexter86

Cartier
äh ska fasiken ta hem en för skoj skulle så vi på något sånt där GTG kan inspektera skillnaderna , kan ju vara skoj om inget annat :)
 
Topp