• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Islatte i skuggan och tankar på länkbyte åter till 1039 från vardags-Forstner.
Om jag orkar i värmen. Och om ingen råkar sätta sig över alltihop.

4D27DE89-4FC3-4E63-B251-458FA300499A.jpeg
1F1B2E6D-1E08-4E42-A480-4FCEEF06B7F8.jpeg
Är det ”plug and play” med Forstnerlänken? Har en -2017 PRO.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Hej kära medlemmar!
Min drömklocka var alltid speedmastern. Och är speedmastern. Glöm inte detta.
Jag fick tag i min dröm för över 2 år sedan, men jag märker att jag vädligt sällan bär min speedy. Därför att jag anser att den är för stor. Jag gillar inte "stora" klockor på smala handleder, tycker det ser lite smått vulgärt ut.
Innan jag köpte den var jag väl medveten om detta, men med tiden har det tyvärr bara förstärkts (kanske beror på att jag nuförtiden mest kör SKX013 och en Rolex 1603 på 36mm, tillsammans med några andra mindre klockor (SNK809, SARB033, Casio f-91w)

Tanken var att för alltid behålla denna klocka (min första "ordentliga" klocka) och på sikt överlämna den till eventuella barnbarn. Men nu har tanken slått mig att sälja den då den inte används?! Det känns på ett sätt helt fel men samtidigt som det rätta att göra.

Som ni ser på bilden ser den stor ut på länken, den krymper lite på ett tunnt nato, men jag tycker denna oftast ska bäras på (original)länk.

Vad tycker ni? Ska vi gå skilda vägar då den nte bärs längre eller ska den få stanna kvar ett tag till och se hur saker och ting utvecklas?


Här finns också en kort youtubevideo på den och min handled! :D
(47) Speedmaster on a 165mm wrist / 6,5 inches and with different straps - YouTube

Tacksam för feedback!
DSC02641.JPG
Jag känner igen mig i dina funderingar. .005 var min första bättre klocka och även om jag tyckte (och fortfarande tycker) att den är helt fantastisk så kändes den helt enkelt för stor på min handled som är någonstans mellan 16,5 och 17 cm i omkrets. Jag var trots det OWG med den i ca 2 år, men efter att jag köpte en Explorer fick speedyn knappt någon handledstid alls. Det slutade med att jag sålde den, trots att jag hade tänt att den skulle gå vidare till min son en vacker dag. Jag köpte istället en FOIS som passar min handled betydligt bättre. Jag är fortfarande mycket nöjd med detta beslut, även om FOIS inte heller får särskilt mycket handledstid, men det beror nog mest på att jag har flera klockor nu än då. Och varje gång jag använder FOISen så är jag mycket glad över att äga den:)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej kära medlemmar!
Min drömklocka var alltid speedmastern. Och är speedmastern. Glöm inte detta.
Jag fick tag i min dröm för över 2 år sedan, men jag märker att jag vädligt sällan bär min speedy. Därför att jag anser att den är för stor. Jag gillar inte "stora" klockor på smala handleder, tycker det ser lite smått vulgärt ut.
Innan jag köpte den var jag väl medveten om detta, men med tiden har det tyvärr bara förstärkts (kanske beror på att jag nuförtiden mest kör SKX013 och en Rolex 1603 på 36mm, tillsammans med några andra mindre klockor (SNK809, SARB033, Casio f-91w)

Tanken var att för alltid behålla denna klocka (min första "ordentliga" klocka) och på sikt överlämna den till eventuella barnbarn. Men nu har tanken slått mig att sälja den då den inte används?! Det känns på ett sätt helt fel men samtidigt som det rätta att göra.

Som ni ser på bilden ser den stor ut på länken, den krymper lite på ett tunnt nato, men jag tycker denna oftast ska bäras på (original)länk.

Vad tycker ni? Ska vi gå skilda vägar då den nte bärs längre eller ska den få stanna kvar ett tag till och se hur saker och ting utvecklas?


Här finns också en kort youtubevideo på den och min handled! :D
(47) Speedmaster on a 165mm wrist / 6,5 inches and with different straps - YouTube

Tacksam för feedback!
DSC02641.JPG
Jag vet att det råder delade meningar men jag har samma problem. Har själv en Speedmaster Reduced/Automatic. Inte orginalet, sämre urverk etc. Men…… för min del så är den precis lagom runt handleden och fyller sitt syfte. Det finns en del ute på C24 men de börjar dra iväg i pris.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Testar just nu ett canvas, tycker alltid det är så snyggt med läder/canvas etc på andra men när jag själv testar blir det inte samma sak. Allt som oftast åker länken på inom ett par timmar. Har beställt ett mörkbrunt racingläder som jag hoppas bli nöjd med.
IMG_20210728_200423_981.jpg
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Testar just nu ett canvas, tycker alltid det är så snyggt med läder/canvas etc på andra men när jag själv testar blir det inte samma sak. Allt som oftast åker länken på inom ett par timmar. Har beställt ett mörkbrunt racingläder som jag hoppas bli nöjd med.
IMG_20210728_200423_981.jpg
Skönt att höra att det är fler än jag. Har köpt så sjukligt mycket band som sitter otroligt bra när man ser det på bild.
Sen som du säger blir det inte alls samma grej när man köpt ett. Tror det är nånting med det där jagandet som är tillfredsställande 😅
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Testar just nu ett canvas, tycker alltid det är så snyggt med läder/canvas etc på andra men när jag själv testar blir det inte samma sak. Allt som oftast åker länken på inom ett par timmar. Har beställt ett mörkbrunt racingläder som jag hoppas bli nöjd med.
IMG_20210728_200423_981.jpg

Skönt att höra att det är fler än jag. Har köpt så sjukligt mycket band som sitter otroligt bra när man ser det på bild.
Sen som du säger blir det inte alls samma grej när man köpt ett. Tror det är nånting med det där jagandet som är tillfredsställande 😅
Kan bara hålla med! Allt ser så jäkla bra ut på bild men när jag själv har det på handleden så ser det mindre bra ut. Jag tycker speedyn gör sig bäst på länk 😊👍
 
Topp