• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Pictor

Audemars
03EEC4B9-DAFB-477F-8DAC-319AEA7E9BD7.jpeg
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Äger två klockor för närvarande, en blå BB58 och en Panerai pam000. Är nöjd med båda klockorna men skulle väldigt gärna ha en speedmaster. Om jag säljer min Panerai så får jag ihop till en speedmaster 005 med hesalit.

Har smala handleder så känner att oem länken till den äldre versionen kommer helt klart göra att klockan bärs för stort för mig. Men tycker att den nya versionen helt enkelt är för dyr för mig just nu.

Fick tipset här i tråden för några dagar sedan att köpa 005 samt en uncle seiko länk som gör att klockan kommer smita åt runt handleden bättre. Det är helt klart ett alternativ, men känner samtidigt att man helst har en omega oem länk såklart.

Vilka tidigare referenser ska man titta på för att få en länk så lik den nya som möjligt? Alternativt kan man väl köpa en äldre oem länk på ebay eller så men kanske blir dyrt?

Kollar man forum osv verkar 1171 länken vara väldigt populär. Tror ni den smiter åt likt länken på nya versionen?
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Äger två klockor för närvarande, en blå BB58 och en Panerai pam000. Är nöjd med båda klockorna men skulle väldigt gärna ha en speedmaster. Om jag säljer min Panerai så får jag ihop till en speedmaster 005 med hesalit.

Har smala handleder så känner att oem länken till den äldre versionen kommer helt klart göra att klockan bärs för stort för mig. Men tycker att den nya versionen helt enkelt är för dyr för mig just nu.

Fick tipset här i tråden för några dagar sedan att köpa 005 samt en uncle seiko länk som gör att klockan kommer smita åt runt handleden bättre. Det är helt klart ett alternativ, men känner samtidigt att man helst har en omega oem länk såklart.

Vilka tidigare referenser ska man titta på för att få en länk så lik den nya som möjligt? Alternativt kan man väl köpa en äldre oem länk på ebay eller så men kanske blir dyrt?

Kollar man forum osv verkar 1171 länken vara väldigt populär. Tror ni den smiter åt likt länken på nya versionen?
1171 länken "smiter" åt likt den nya länken så den kommer bäras mindre än 005 länken 😊👍
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Äger två klockor för närvarande, en blå BB58 och en Panerai pam000. Är nöjd med båda klockorna men skulle väldigt gärna ha en speedmaster. Om jag säljer min Panerai så får jag ihop till en speedmaster 005 med hesalit.

Har smala handleder så känner att oem länken till den äldre versionen kommer helt klart göra att klockan bärs för stort för mig. Men tycker att den nya versionen helt enkelt är för dyr för mig just nu.

Fick tipset här i tråden för några dagar sedan att köpa 005 samt en uncle seiko länk som gör att klockan kommer smita åt runt handleden bättre. Det är helt klart ett alternativ, men känner samtidigt att man helst har en omega oem länk såklart.

Vilka tidigare referenser ska man titta på för att få en länk så lik den nya som möjligt? Alternativt kan man väl köpa en äldre oem länk på ebay eller så men kanske blir dyrt?

Kollar man forum osv verkar 1171 länken vara väldigt populär. Tror ni den smiter åt likt länken på nya versionen?

OEM 1171 länken gör helt klart skillnad. 005:an sitter mycket bättre på en smalare handled med den i mitt tycke.

Här är min gamla 005:a på länken som den kommer på vs på 1171 länken. Lite olika vinklar dock.
Har inte provat Uncle seikos länk, men OEM 1171 länken är kanon. :)

86429673-0249-4DDD-9C94-AE92F3408FB9.jpeg



0EFE95C7-EF66-420D-9FE2-0D2E6DCF4FDE.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för snabbt svar! Får börja leta efter versioner till salu med den länken då👌
Här har du en beggad 1171 länk med 633 ändlänkar iaf😊👍
 

TPG

Omega
2-Faktor
Någon där ute som vet om länken till Speedmaster 321 ed white (19mm) passar till FOIS/CK2998?

Har för mig att end links har en ny konstruktion med en liten "läpp". Kanske funkar länken tillsammans med Forstners flat link end links?

 

Bilagor

  • omega-speedmaster-moonwatch-chronograph-39-7-mm-31130403001001-l.png
    omega-speedmaster-moonwatch-chronograph-39-7-mm-31130403001001-l.png
    156.7 KB · Visningar: 12

TPG

Omega
2-Faktor
Hoppas även Omega gör en 19mm variant av den uppdaterade moonwatch länken.
Hade sett magiskt ut på ck2998/FOIS :)
 

Bilagor

  • omega_ck2998_dial.png
    omega_ck2998_dial.png
    127.2 KB · Visningar: 12

Quark

Cartier
2-Faktor

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Om man skaffar en speedmaster 005 uttagen 2016, bör den servas omgående trots att den håller tiden bra/gångreserven stämmer?

Vad bör man ge för en fullset i bra skick?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Kring 38-40 tusen kr. Nyare några tusenlappar mer skulle jag säga.
Tyckte detta var intressant. Frtf ingen brist på denna modellen (beg.) men samtidigt tror jag att vi kommer se priser som fortsätter gå upp.
received_987235825341871.jpeg


Och tittar man på CH24 så kan man se en klart stigande kurva.
ch24.jpg

Här är ex. en 2016 i DE
Omega Speedmaster Moonwatch Chronograph 311.30.42.30.01.005,... for $6,384 for sale from a Trusted Seller on Chrono24
och i DK
Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.42.30.01.005 for $6,437 for sale from a Trusted Seller on Chrono24
 
Senast ändrad:
Topp