• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lauda

Patek
2-Faktor
7 var det visst inte…8 kanske funkar bättre? @FilPro 🙃🙃🙃

31DF99EB-486C-45FF-805F-8237A3FE51BF.jpeg

-Vi är inte kloka😂😂😂 Grattis för åttonde gången🚀🧑🏼‍🚀👏🏼👏🏼
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Hur många varv skruvar ni varje dag? Har varit lat i veckan och endast skruvat 20 varje morgon, i natt stannade den vid 0530 så det var uppenbarligen för lite. Ska man helst köra 40 varje dag? Märker även att om jag endast ger 20 varv blir amplituden lite lägre, och klockan fortfar sig endast 1-2 sekunder, kontra 4-5 om jag maxar den.
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Hur många varv skruvar ni varje dag? Har varit lat i veckan och endast skruvat 20 varje morgon, i natt stannade den vid 0530 så det var uppenbarligen för lite. Ska man helst köra 40 varje dag? Märker även att om jag endast ger 20 varv blir amplituden lite lägre, och klockan fortfar sig endast 1-2 sekunder, kontra 4-5 om jag maxar den.
Skruvar upp den fullt varje morgon! 💪
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Hur många varv skruvar ni varje dag? Har varit lat i veckan och endast skruvat 20 varje morgon, i natt stannade den vid 0530 så det var uppenbarligen för lite. Ska man helst köra 40 varje dag? Märker även att om jag endast ger 20 varv blir amplituden lite lägre, och klockan fortfar sig endast 1-2 sekunder, kontra 4-5 om jag maxar den.
Skruvade alltid upp min tills det tog stopp, även om jag inte kom ihåg det varje dag så åtminstone varannan. Den stannade dock aldrig när jag gjorde så och jag kan inte påstå att jag märkte av någon direkt tidsavvikelse heller
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Hur många varv skruvar ni varje dag? Har varit lat i veckan och endast skruvat 20 varje morgon, i natt stannade den vid 0530 så det var uppenbarligen för lite. Ska man helst köra 40 varje dag? Märker även att om jag endast ger 20 varv blir amplituden lite lägre, och klockan fortfar sig endast 1-2 sekunder, kontra 4-5 om jag maxar den.
Till det tar stopp varje morgon. Det är ett väldigt tydligt stopp när den är fullt uppdragen så ingen risk att dra för mycket (om man nu inte med flit vill ha sönder något).
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Lite småsugen på denna rackare Erikson Urhandel har inne.
Någon som ägt en?
Överväger om den blir lite klossig?
70986E78-2E91-49D7-BB8B-E9B87E672E40.jpeg
Jag var inne hos @ERIKSON URHANDEL idag. Passade på att titta på den där. Helt klart väldigt läcker, inte alls klossig. För övrigt i väldigt bra skick. Var väldigt nära att slå till på den. Men det är inte för sent att ändra sig ännu 🤔
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Jag var inne hos @ERIKSON URHANDEL idag. Passade på att titta på den där. Helt klart väldigt läcker, inte alls klossig. För övrigt i väldigt bra skick. Var väldigt nära att slå till på den. Men det är inte för sent att ändra sig ännu 🤔
Ok är lite sugen men va som sagt rädd för storleken.
va några i en annan grupp som haft likadan med 20cm handled o tyckte den va stor.jag har 17,4.
Men tänker den är ju 46mm LL så borde ju bäras fint.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ok har kollat reviews halva dagen om den nu 😵‍💫
Haha jag har gjort samma sak, lagt många timmar på både den moderna och vintage-varianten😁 Nu har ju jag precis fått hem en vintage MK II men kan verkligen säga att jag blev positivt överraskad över hur bra den bärs. Visst är den lite bulkig och lär inte glida in under skjortärmen något vidare. Men den upplevs tunnare på handleden än vad måtten anger tycker jag. Kanske du kan ta dig till Erikson och testa?

Edit: Ska även tillägga att den är riktigt frän den där varianten med racing dial👌
 
Topp