• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor
Jag sålde min 005 förra året som så många andra till förmån för annat, men känner att jag behöver en Speedy i samlingen. Den enda klockan jag någonsin saknat efter en försäljning.

Kikat lite på 3861, helst vill jag ha hesaliten, men skulle helst ha applied logo - kan man byta tavla och anses det okej att ha tavlan från safirmodellen i hesalit-modellen?
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Jag sålde min 005 förra året som så många andra till förmån för annat, men känner att jag behöver en Speedy i samlingen. Den enda klockan jag någonsin saknat efter en försäljning.

Kikat lite på 3861, helst vill jag ha hesaliten, men skulle helst ha applied logo - kan man byta tavla och anses det okej att ha tavlan från safirmodellen i hesalit-modellen?

8DFAA14C-7177-40EB-AD64-9B9A71C3152C.gif
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Man vill inte ha franken såklart.
Safir är inte riktigt lika coolt. Blir väl en gammal istället då. Tack för stöd i denna veliga tid.

-Jag skämtar bara, jag fick passa på då Franken passade in perfekt här😆

Jag har mycket respekt för det som heter originalskick och är inte så mycket för mods, så jag hade inte gjort det.

Men jag har inget emot att folk moddar sina egna klockor så länge det känns bra för dem🙂
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Man vill inte ha franken såklart.
Safir är inte riktigt lika coolt. Blir väl en gammal istället då. Tack för stöd i denna veliga tid.
Om jag lägger fram en med safir framför dig - kommer du märka att det är safir? Och spelar det någon roll - måste man ha plast för att originalklockan hade plast? Alla ska ju ändå ha moderna varianten, trots att det går att köpa 70-talsvarianter utan att betala särskilt mycket mer? :D

Köp med applied logo. Det är absolut inte coolt med plastglas.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Om jag lägger fram en med safir framför dig - kommer du märka att det är safir? Och spelar det någon roll - måste man ha plast för att originalklockan hade plast? Alla ska ju ändå ha moderna varianten, trots att det går att köpa 70-talsvarianter utan att betala särskilt mycket mer? :D

Köp med applied logo. Det är absolut inte coolt med plastglas.
Just på Speedy tycker jag man ser ganska lätt om det är safir eller hesalite, det blir som en kant runt om på safirglaset vilket jag personligen inte tycker är snyggt. Men man ska köpa det man gillar och de är ju båda fina.
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Just på Speedy tycker jag man ser ganska lätt om det är safir eller hesalite, det blir som en kant runt om på safirenglaset vilket jag personligen inte tycker är snyggt. Men man ska köpa det man gillar och de är ju båda fina.
Poängen kvarstår: Att det är plastglas hjälper inte för coolheten, när man ändå köper en modern klocka. ;)
 
Topp