• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Efe

Omega
2-Faktor
Grymt fräsch! Rasslig? har du nån erfarenhet från deras president? om man skulle jämföra..
Tack! Ja, något rassligt men det gillar jag. Nej, detta är min först US länk.
Claspen är rätt kass enligt mig, har inte samma "satisfying click" när man öppnar och stänger den som t.ex. den äldre Speedmaster Reduced-länkens clasp har.
88EEFAAC-EC57-4474-A7B7-B9491238FB40.jpeg

217778AC-621D-45C1-93A6-73B52EE01389.jpeg

8A3CDC1F-E1F2-4D91-B011-D4630FBE26AB.jpeg

ED680DFB-AA01-4A2F-9329-35D9E0BCB02F.jpeg
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Många, inklusive mig själv, har skaffat en 3861. Är jag rätt ute om jag antar att de allra flesta kör på länk? Länken är såklart extremt bra men lite få exempel i tråden med läder etc, det är ändå strap monsteret vi talar om.

Efter att själv satt dit ett läder kände jag att länken kanske är lite för avsmalnat? Känns för mig mer passande med lite bredare band till en ändå rätt rejäl boett.

20211022_173321.jpg
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Många, inklusive mig själv, har skaffat en 3861. Är jag rätt ute om jag antar att de allra flesta kör på länk? Länken är såklart extremt bra men lite få exempel i tråden med läder etc, det är ändå strap monsteret vi talar om.

Efter att själv satt dit ett läder kände jag att länken kanske är lite för avsmalnat? Känns för mig mer passande med lite bredare band till en ändå rätt rejäl boett.

20211022_173321.jpg
Nybliven ägare som definitivt kommer rocka läder så småningom. Vad gäller länken är den i mitt tycke 10/10. Avsmalnandet i allmänhet och låset i synnerhet var jag till en början lite skeptisk till, men det övergick snabbt till total förälskelse. Tycker det är extremt elegant och sofistikerat utfört :) Vintage-känlsa med modern robusthet
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Många, inklusive mig själv, har skaffat en 3861. Är jag rätt ute om jag antar att de allra flesta kör på länk? Länken är såklart extremt bra men lite få exempel i tråden med läder etc, det är ändå strap monsteret vi talar om.

Efter att själv satt dit ett läder kände jag att länken kanske är lite för avsmalnat? Känns för mig mer passande med lite bredare band till en ändå rätt rejäl boett.

20211022_173321.jpg

Jag känner precis tvärtom 😁
Retar mig på att de flesta band bara smalnar av till 18 då jag tycker 20-16 klär klockan absolut bäst när det gäller läder (men får oftast nöja mig med 20-18)

Ögonblicksbild från läsfåtöljen
B5715055-F8C4-47FB-A0FD-A35D3F70BCBD.jpeg
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Jag känner precis tvärtom 😁
Retar mig på att de flesta band bara smalnar av till 18 då jag tycker 20-16 klär klockan absolut bäst när det gäller läder (men får oftast nöja mig med 20-18)

Ögonblicksbild från läsfåtöljen
B5715055-F8C4-47FB-A0FD-A35D3F70BCBD.jpeg
Galet snyggt dock. Jag får erkänna att jag strax efter mitt inlägg här bytte tillbaka till länken och blev betagen av hur trevligt det är, men om jag fått välja hade det smalnat av till 17 mm ist för 15 mm.
 
Topp