+1Speedy på Zuludiver Nato är det bara jag som tycker det ser knäppt ut?
/ P
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1Speedy på Zuludiver Nato är det bara jag som tycker det ser knäppt ut?
/ P
![]()
Haha, kan själv enbart komma på två anledningar, billigare och mer lik orginalet? Men tänkte att @thewordfox redan visste om detta och därför undrar jag var som gjorde att han till slut valde 005an =)
Enligt mig tveksamt om safirglaset ens skulle vara en fördel. För att den inte repas? Kan väl förstå det om man vill att klockan ska se sprillans ny ut efter flera år, men annars ser jag det inte. Tycker safirglaset helt enkelt förstör klockans vibe, om det låter rimligt för någon. Tar ifrån charmen med klockan, som egentligen är en nyproducerad vintageklocka. Vill jag ha modern lyx som innebär smidighet, reptålighet etc vill jag nog också ha COSC och automat. Tycker nya Co-axial är ett bättre alternativ isåfall. Bara min åsikt, full förståelse och respekt för er som ser det annorlunda!Det enda .006 hade som fördel var safirglaset. På alla andra punkter är det .005 som gäller. Efter att ha härjat på Jarl Sandin och Bergströms och noga undersökt båda modellerna så stod det klart att safirens enda fördel (hårdheten) inte räcker för att en .006 ska trumfa en .005.![]()
Det låter ju så lökigt men just priset var inte det viktiga.Haha, kan själv enbart komma på två anledningar, billigare och mer lik orginalet? Men tänkte att @thewordfox redan visste om detta och därför undrar jag var som gjorde att han till slut valde 005an =)
Precis, reptåligheten. Ja, känslan i klockan försvann helt med safirglaset. Nu är det väldigt lite med en Speedy som andas lyx men jag gillar ändå safirglas på mina andra klockor så det kändes mer naturligt att även titta på en Speedy med safir.Enligt mig tveksamt om safirglaset ens skulle vara en fördel. För att den inte repas? Kan väl förstå det om man vill att klockan ska se sprillans ny ut efter flera år, men annars ser jag det inte. Tycker safirglaset helt enkelt förstör klockans vibe, om det låter rimligt för någon. Tar ifrån charmen med klockan, som egentligen är en nyproducerad vintageklocka. Vill jag ha modern lyx som innebär smidighet, reptålighet etc vill jag nog också ha COSC och automat. Tycker nya Co-axial är ett bättre alternativ isåfall. Bara min åsikt, full förståelse och respekt för er som ser det annorlunda!![]()
Det förstår jag, var mest för mig de två uppenbara anledningarna för att välja ena över det andra. Försöker själv välja mellan 005an, 006an eller FOIS, svårt för mig men ack så härligt att grotta ner sig i klockorna =)Det låter ju så lökigt men just priset var inte det viktiga.
Fördelen med att vara i valet och kvalet är att du har alla anledningar att klämma på modellerna länge och väl.Det förstår jag, var mest för mig de två uppenbara anledningarna för att välja ena över det andra. Försöker själv välja mellan 005an, 006an eller FOIS, men ack så härligt att grotta ner sig i klockorna =)
Men inte sås där. Sås ska vara i munnen och dessförinnan förvaras tryggt i behållare eller på tallrik.Och det är tur att natoarmband är billiga. Har haft klockan två timmar och på lunchen lyckades jag få sås på armbandet
Inte förbjudet, bara ovant. Speedy är snyggt på allt (nästan)Dåligt med fart i den här trådenBA på jubbe, vem säger förbjudet?
![]()
Grattis och välkommen!Dåså har jag köpt mig en. Tack för alla tips i tråden, blev en lätt begagnad från en forummedlem här. En .005 riktigt nöjd!
God förmiddag, Speedfreaks!
Sovmorgon, kolla Speedytråden i sängen och sen rätt in klockrummet för att dra upp lilla hjärtat och välja ett fint band åt henne. Perfekt start på tisdagen.
Det enda som saknas nu är en bild på @Hasse Varg ’s Ultraman...
![]()
Tacos förstås! Det är ju fredagSka det bli tacos eller pizza ikväll ?![]()
Eller något frystorkat för att få den rätta rymdkänslanSka det bli tacos eller pizza ikväll ?![]()
Pizza med banan, curry, jordnötter och kyckling så klart!Ska det bli tacos eller pizza ikväll ?![]()
Var tvungen att köpa en kompis till X-33an2 timmar gammal...usel bild men glad ägare![]()
![]()
Iskallt, juDåligt med fart i den här trådenBA på jubbe, vem säger förbjudet?
![]()
Klart man fårFår man fråga var du har införskaffat verktyget för armbandet?
Man borde gå till AD och kolla båda två. Jämföra plexi med safir och man ser direkt att plexi ser mycket bättre ut. Den ger tavlan mycket mer klass en safir. Repor behöver man inte bry sig om . Polywatch och 2 min efter sprillans ny glassetEnligt mig tveksamt om safirglaset ens skulle vara en fördel. För att den inte repas? Kan väl förstå det om man vill att klockan ska se sprillans ny ut efter flera år, men annars ser jag det inte. Tycker safirglaset helt enkelt förstör klockans vibe, om det låter rimligt för någon. Tar ifrån charmen med klockan, som egentligen är en nyproducerad vintageklocka. Vill jag ha modern lyx som innebär smidighet, reptålighet etc vill jag nog också ha COSC och automat. Tycker nya Co-axial är ett bättre alternativ isåfall. Bara min åsikt, full förståelse och respekt för er som ser det annorlunda!![]()
Inte så vanlig men inget extremt uniktNär jag hämtade ut uret från Bergströms efter en service sken kvinnan bakom disken upp och påstod att hon aldrig sett modellen tidigare. Är det fler här på forumet som äger modellen eller är den någorlunda sällsynt?
Ref : 321.93.42.50.13.001
![]()
Snyggt! Vad är det för ref på dykaren? Jäkligt cool.Omegamys med brorsan i helgen.
![]()
![]()
![]()
166.137. Förövrigt till salu.Snyggt! Vad är det för ref på dykaren? Jäkligt cool.