Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Givetvis! Kör lite lätt med tvål på länken också. Klockan tåls ju att bada med så lite rinnande vatten är inga problemBrukar ni skölja er 005 under kranen vid tvätt?![]()
Härligt att höra! Bada kommer dock inte händaGivetvis! Kör lite lätt med tvål på länken också. Klockan tåls ju att bada med så lite rinnande vatten är inga problem![]()
Äh, det är ju en toolwatch!Härligt att höra! Bada kommer dock inte hända![]()
Modigt!Äh, det är ju en toolwatch!Körde en vecka i Grekland i somras med min. Funkade fint
![]()
That's a proud and brave american speakingÄh, det är ju en toolwatch!Körde en vecka i Grekland i somras med min. Funkade fint
![]()
Då ses vi kanske där.Idag har jag äran att få gå på en förhandsvisning av First Man. Jag är himla taggad! Ni får en minirecension sent ikväll. Önskar er en trevlig helg!
![]()
Snyggt! Jag håller utkik efter en till 1171-länkDå ses vi kanske där.
![]()
Tycker den var riktigt välgjord. Kändes betydligt kortare än vad den var och emellanåt så spännande att pulsen gick upp. En hel del snygga inzoomningar på klockor, men tyvärr inget direkt fokus på Speedmastern.Hur var filmen? First man trailer:
Grönt canvas. Byt lås bara.Grymt sugen på att byta band. Rotat lite i lådan. Är jag helt fel ute med någon av dessa? Grå och mörkblå är favoriterna. Eller helsvart? Annars tid för länk? Usch många val...
![]()
Hallå. En fråga gällande speedyn. Osäker på vad de kallas, men "timanvisarna" varierar ofta i färg från vita till gula.Då ses vi kanske där.
![]()
Hallå. En fråga gällande speedyn. Osäker på vad de kallas, men "timanvisarna" varierar ofta i färg från vita till gula.
Beror detta på ålder eller är det oliak färger beroende på modell och liknande?
Bild tagen av Knypplaren.![]()
Tack för er visdom =)
Att köpa helt nytt är sällan en bra affär rent ekonomiskt. Du kan säkert få er den lite, men jag skulle själv leta begagnad i bra skick istället.Har blivit sjukt sugen på en FOIS och tänkte höra om någon vet var man bör leta nytt? Såg att list är 45k men att de säljs på forumet för 25-30 så hade gärna sluppit ta en stor förlust direkt...
Har blivit sjukt sugen på en FOIS och tänkte höra om någon vet var man bör leta nytt? Såg att list är 45k men att de säljs på forumet för 25-30 så hade gärna sluppit ta en stor förlust direkt...
Trevligt, min gamla![]()
Även min första!![]()
Den är grymTrevligt, min gamla![]()
Ja jag håller verkligen med, slog till direkt när jag såg att tavlan var till saluDen är grym![]()
Speedys från före 1998 har tritium som lysmassa och de får en gul eller gulgrön patina när den åldras, gäller både index och visareHallå. En fråga gällande speedyn. Osäker på vad de kallas, men "timanvisarna" varierar ofta i färg från vita till gula.
Beror detta på ålder eller är det oliak färger beroende på modell och liknande?
Bild tagen av Knypplaren.![]()
Tack för er visdom =)
Tja, mellan 250k SEK och 400k SEK skulle jag tro. Värdet är skamlöst knyckt från http://speedmaster101.com/price-chart-2/Vad säger ni experter om värdet på en 2998-5 från -61 med radium dial och dot over 90-bezel. Såld till Brittiska försvaret tydligen. Ingen länk eller tillbehör.
![]()
![]()
Satan, ok tack!Tja, mellan 250k SEK och 400k SEK skulle jag tro. Värdet är skamlöst knyckt från http://speedmaster101.com/price-chart-2/Om den är issued till Brittiska försvaret bör det ge ett värde nära 400k SEK trots att skickat knappas kan kallas "Collector".
Viss reservation för skicket dock, bezelen ser inte alltför rolig ut och det går inte att avgöra om krona och tryckknappar är korrekta för referensen eller ej. Om det är din klocka så är du bara att gratuleraSatan, ok tack!
Allt är original enl uppgift. Inte min klocka men blivit erbjuden den som inbyte mot en värdering på 150k.Viss reservation för skicket dock, bezelen ser inte alltför rolig ut och det går inte att avgöra om krona och tryckknappar är korrekta för referensen eller ej. Om det är din klocka så är du bara att gratulera![]()
Om allt är original och den dessutom är issued (finns kanske någon märkning på boettlocket? hittar dock inget om att Brittiska försvaret skulle ha använt den i mina böcker) så tycker jag att den är värd 150kAllt är original enl uppgift. Inte min klocka men blivit erbjuden den som inbyte mot en värdering på 150k.