Frestande helt klart, mycket förtjust i Omegas viklås. Men det lutar ändå starkast mot att jag skall investera i en 1171-länk.Tycker det blev helt ok! Roligare än länken![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frestande helt klart, mycket förtjust i Omegas viklås. Men det lutar ändå starkast mot att jag skall investera i en 1171-länk.Tycker det blev helt ok! Roligare än länken![]()
Det ena behöver väl inte utesluta det andra?Frestande helt klart, mycket förtjust i Omegas viklås. Men det lutar ändå starkast mot att jag skall investera i en 1171-länk.
Nytt läder till speedyn idag
![]()
![]()
![]()
Mycket snyggt!
Kan man köpa vik-låset separat och montera själv på godtyckligt band?
Par i ST LE
![]()
Beslutsångest varje dag?Par i ST LE
![]()
Idag i alla fallBeslutsångest varje dag?Sjukt grymma båda två!
Har en gång i tiden känt och klämt på den och den känns helt okej. Man vill ju ha originalet men är först nu den känns för storDet självklara svaret om du vill ha en mindre Speedy är FOIS. First Omega In Space. En väldigt trevlig re-issue på 2998 reffen från 60-talet![]()
Bild stulen från Hodinkee
Haha! Det kommer jag definitivt att göra!Om du är som mig och typ alla andra så kommer du ändå bara köpa en igen, så lika bra att sitta på den.![]()
Ja, riktigt svårt och därför har jag lite ångest. Min Speedy var min första dyrare klocka och tänkt att ha den hela livet av den anledningen. Men sen så blev det lite trevliga köp nu för ett tag sedan... Och då vaknade flippsjukan! Tack! Tycker den sitter bra ändå på min 18 cm handled. Men det är mer känslan att rotera ed 36.orna och Speedyn som gör det väldigt svårt. Har kört läder en gång tidigare men gillar den på länk. Kanske för testa igen! Tack för tipsen!Svårt det där! Har man väl börjat tänka på det är det många gånger svårt att släppa tanken. Med det sagt tycker jag det ser väldigt bra ut med Speedyn på din handled!Men som sagt, svårt om du väl tänkt tanken att flippa. Kör den några dagar till, kanske slänga på ett läder? Vissa upplever att den bärs mindre utan länken.
Ja, minns nog att du hade lite funderingar över storleken!Känner igen mig i det du skriver om storleken, fast det var mer påtagligt i början nu har jag väl vant mig. Ibland kommer det över mig igen men skakar bort tanken så fort den uppstår.
Orginal länken "förstorar" klockan lite så det man kan göra är att bära den på nått band eller köra tex 1171 länken så bärs den mindre iaf. Men jag önskar allt att den hade varit lite mindre! Har själv haft tankarna att kanske sälja men det går bara inte, gillar den trots att allt grymt mycket och den är helt klart en av de ballaste klockorna om inte den ballaste?![]()
Den är ju monokrom från början såIdag i alla fallBestämde mig till slut för SE LE
![]()
Klockan gör sig riktigt bra i svart-vitt tycker jag![]()
Den gillar jag skarpt! Men kan tyvärr inte rättfärdiga ett köp i den klassen när jag för ett litet tag sen köpt 2 klockor... Den ligger väl på runt 70k? Kanske kan kolla upp en begagnad. Gillar skarpt vintagekänslan på den!Eller den här:
![]()
SPEEDMASTER '57CHRONOGRAPH 38.6 MM The 1957 Trilogy
Gillar den också, vintagekänslan!Instämmer med @Hasse Varg Speedmastern från Trilogyn är grym! Jag har tidigare burit Rolex Datejust 36mm och tyckte den var perfek i storlek. När jag sedan använde min 6-siffriga sub så kändes djn för liten och suben för stor.. Det blev en 5-siffrig GMT som kändes perfekt men något rasslig. Länge velat ha en Speedy men storleken har sagt stop och när jag fick möjligheten att slå till på 38mm från Trilogyn så var det som hittat! Kan varmt rekommendera om du vill ha en grym klocka men inte allt för stor.
![]()
![]()
Vad har du för handledsstorlek?Speeeedyyy![]()
Jag har ca 17,5cm runt handleden.Ja, minns nog att du hade lite funderingar över storleken!För mig som redan då hade 40-42 mm-klockor så var storleken aldrig något problem. Det blev ju påtagligt nu när jag upptäckt att den gyllene storleken är 36 mm! Och när jag kört mina 36.or ett tag och slänger på Speedyn så är den stor som ett höghus...
Har funderat på en 1171-länk för gillar den bättre än den nya och önskar såklart också att 005:an var lite mindre
Det är en otroligt härlig klocka, ja! Och skulle jag sälja min kommer jag definitivt köpa en längre fram... Är dock mer sugen på en vintage-speedy! Btw, vad har du för handledsstorlek?
![]()
Precis, det var det jag kändeDen är ju monokrom från början så![]()