Hej hej!
Jag har en fråga angående knapparna för kronografen.
På mitt exemplar har jag sett att knappen för återställning verkar sitta något längre ut än startknappen gör. Det rör sig förmodligen bara om ett par tiondelar i skillnad i läge på knapparna i så fall. Det känns även som att återställningsknappen kan röra sig längre än startknappen innan "motståndet" inne i själva mekanismen börjar. Knappen kan nog heller inte röra sig lika långt in som startknappen. Knappen känns annars som den ska, funktionen verkar fullgod och ljudet i "knäppet" tycker jag låter som det ska.
Jag försökte fånga detta på bild, men jag vet inte om jag lyckades. Jag vet inte riktigt vad delarna heter här men på första bilden är inringat en "krage" inuti knapparna som här verkar täckas mer och mindre av de två knapparna;
På andra bilden har jag försökt att jämföra läget på knapparna i referens mot höjden på kronskyddet;
Skillnaden i höjd tror jag är lättast att se om en jämför hur nära undersidan av knappen är mot höjden på kronskyddet
Jag hoppas att jag lyckades förklara...
Min fråga är om ni kan se detta på era exemplar? Vet ni om det är "vanligt"? Är detta något som gör att jag borde vidta åtgärder, så att säga? Kan klockan vara otät? Det är fortfarande garanti på klockan så det kanske är lika bra att höra med mitt servicecenter också i och för sig, men jag tänkte att ni vet nog. Om inte annat kanske det kan vara intressant att se
/Tally-ho