• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Efe

Omega
2-Faktor
Vad har ni för erfarenheter/åsikter kring Speedmaster Reduced?
Något att hänga i granen?
1605979765058.png
 

DrKlocka

Audemars
Vad har ni för erfarenheter/åsikter kring Speedmaster Reduced?
Något att hänga i granen?
1605979765058.png
Frågan har väl ställts minst hundra gånger här på forumet så känns lite tröttsamt att svara på frågan. Men ja, det är väl en bra klocka om man trivs med att den är mindre och inte är en "riktig" Speedmaster som många vill påstå. En klassisk myt är att den är hemskt dyr att serva, lite svårare med modulbverk men inte dyrare om man går till rätt ställe. Bra urverk dessutom.
 
  • Like
Reactions: Efe

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Vad har ni för erfarenheter/åsikter kring Speedmaster Reduced?
Något att hänga i granen?
1605979765058.png
Håller med ovan inlägg. Bra klocka, kör på om du gillar den men den är inte lika eftertraktad som Speedy Pro och personligen tycker jag subdialsen sitter allt för långt ut på tavlan för att den ska vara estetiskt tilltalande.
 
  • Like
Reactions: Efe

Efe

Omega
2-Faktor
Frågan har väl ställts minst hundra gånger här på forumet så känns lite tröttsamt att svara på frågan. Men ja, det är väl en bra klocka om man trivs med att den är mindre och inte är en "riktig" Speedmaster som många vill påstå. En klassisk myt är att den är hemskt dyr att serva, lite svårare med modulbverk men inte dyrare om man går till rätt ställe. Bra urverk dessutom.
Håller med ovan inlägg. Bra klocka, kör på om du gillar den men den är inte lika eftertraktad som Speedy Pro och personligen tycker jag subdialsen sitter allt för långt ut på tavlan för att den ska vara estetiskt tilltalande.
Tack för svar! Kunde nog ha scrollat bättre i tråden för att få ett svar...

Tycker att det är just den lilla formfaktorn som är tilltalande, samt ett rätt attraktivt pris på grund av efterfrågan som ni nämner.
Där sa du nåt om subdialsen... Inget jag hade tänkt på tidigare.
 
Senast ändrad:

ANPA

Omega
Ingen som är sugen på en Speedy Tuesday?😊

14CE8D56-8062-4A18-AD31-9CA46E949140.jpeg


 

Derix

Patek
2-Faktor
Ingen som är sugen på en Speedy Tuesday?😊

14CE8D56-8062-4A18-AD31-9CA46E949140.jpeg


Dåligt drag på köp&sälj för tillfället. Inga napp på min Broad Arrow trots, enligt mig, bra pris för att vara nyservad.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Spara dig själv en jävla massa huvudvärk och undvik blocket. KS och chrono24 duger gott och väl. Ebay funkar men jag skulle bara sälja till folk där som har masa omdömen. Blir det strul kommer ebay och paypal ta köparens sida oavsett vad.

Du har säkert rätt! Jesus vad less jag har varit på däcksparkare och dylikt när jag sålde min raggarbil. Den värsta av de värsta (ursäkta off topic) var en kille jag fick åka hem tidigare från jobbet för att möta. "ja den som hade råd..." började han.

Hur som helst: han jag sålde till idag var mycket seriös. Så jag hade väl tur.
Håller med, hade jag inte haft annat på g hade jag norpat din direkt. Märkligt ingen nappat än..

Det har varit väldigt mycket bytesförslag dock, men en hel del "udda" modeller eller sådant som bara inte är på radarn. Cash is king brukar det ju vara :)

edit: såg att du inte riktade mot mig
 

Derix

Patek
2-Faktor
För att du är rädd för krångel? Jag sålde min seamaster AT idag via blocket. Det gick mycket trögt via KS.
Min största erfarenhet av Blocket är vid bilaffärer. Oftast slutar de med att man blir mer sugen på att skrota bilen än att sälja till den som bjuder högst.

På sistone har jag slutat att skriva ut mitt telefonnummer och på så sätt solla bort de värsta mupparna.

Sedan tycker jag det är kul om klockan går vidare här på forumet :)
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Min största erfarenhet av Blocket är vid bilaffärer. Oftast slutar de med att man blir mer sugen på att skrota bilen än att sälja till den som bjuder högst.

På sistone har jag slutat att skriva ut mitt telefonnummer och på så sätt solla bort de värsta mupparna.

Sedan tycker jag det är kul om klockan går vidare här på forumet :)
Om klockan går vidare här så är det allra roligast!
 

HM80

Cartier
Min största erfarenhet av Blocket är vid bilaffärer. Oftast slutar de med att man blir mer sugen på att skrota bilen än att sälja till den som bjuder högst.

På sistone har jag slutat att skriva ut mitt telefonnummer och på så sätt solla bort de värsta mupparna.

Sedan tycker jag det är kul om klockan går vidare här på forumet :)

Precis så kände jag fast över klockan jag ville sälja. Jag sa det tom till den jobbigaste jäveln att jag hellre slänger klockan åt helvete än att sälja den till honom.

Aldrig mer blocket..
 

ANPA

Omega
Har du provat chrono24? Om du är orolig för export frakter, försäkring och sånt var inte det. Jag kan hjälpa dig via jobbet. Det gäller alla här inne, var inte blyga :)
Nej, har inte ens tänkt tanken på grund av det du nämner. Antar att man/jag blir lite bekväm av enkelheten att sälja här och ”tryggheten” det innebär.
 

HM80

Cartier
Nej, har inte ens tänkt tanken på grund av det du nämner. Antar att man/jag blir lite bekväm av enkelheten att sälja här och ”tryggheten” det innebär.

Förstår vad du menar. KS känns riktigt safe, men c24 känns också hyggligt safe faktist.

När det komner till själva fraktbiten, säg du säljer klockan för 70k och vill skicka försäkrad. Du säger till så fixar jag en dhl lapp du printar och sätter på paketet, inget mer än så. Om du bor i närheten kan du tom komma ner och skicka paketet direkt från mitt jobb :)

Det kostar dig 150-200 sek för själva paketet och 700 för att försäkra 70k (1% premie kostnad etc). Jag måste kolla priser exakt, men det är ungefär något sånt. När du sen reggar tracking # på c24 vet dom direkt när köparen hämtat ut paketet.

Blev mycket OT nu, sorry gott folk.
 
Topp