• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lauda

Patek
2-Faktor
Pluggar i sällskap av nyförvärvet. Någon som känner igen boken? :) ledtråd den är väldigt tjock
1606125722858.png

-Sveriges Rikes Lag :)
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Varifrån köpte du den? Blir du inte sugen på att skaffa fler Speedys nu? 😉
Beställde från Amazon UK istället, blev 100 kr dyrare än vad den skulle ha kostat på svenska sajten. Tog två veckor att få hem den. Valde butiken Book Depository som verkade vara Amazons egna butik vilket kändes lite säkrare.

Suget finns verkligen där, framförallt för en vintage. Nu ska jag bara ta reda på vilken ref jag vill ha ;)
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Är sugen på min första speedy, men är inget fan av länken som kommer med. Har sett lite andra länkar här i tråden, 1711 etc. Vad kostar en sån länk hos AD?

Två bilder från när jag provar safir vs hesalit. Känns som länken gör mycket när det kommer till storleken? En 1711 borde väl göra att den funkar på min taniga handled?

1606207063550.png

1606207069904.png
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Är sugen på min första speedy, men är inget fan av länken som kommer med. Har sett lite andra länkar här i tråden, 1711 etc. Vad kostar en sån länk hos AD?

Två bilder från när jag provar safir vs hesalit. Känns som länken gör mycket när det kommer till storleken? En 1711 borde väl göra att den funkar på min taniga handled?

1606207063550.png

1606207069904.png
Tycker den ser bra ut på dig! Hesalit är snyggast ;) Länken är lite bulkig ja och med 1171 känns klockan något nättare. Samtidigt är kvalitetskänslan större i den moderna länken.

Finns Omegas original -1171 som kostar någonstans mellan 4000-6000kr hos AD. Beggat 3-3500 kanske. Finns även US1171 från Uncle Seiko som kostar ca 1000kr. Båda funkar lika bra men visst, det är det kul med riktig Omega-länk :) Jag har erfarenhet av båda och kör US1171 nu och tycker den är bra.
 
Topp