• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

O-scar

Panerai
2-Faktor
STrap monster!

IMG_20201124_190557__01__01.jpg
 

wanstahl

Cartier
Jag köpte min första 005:a (begagnad) för ett par veckor sedan. Den är servad för drygt 2 år sedan men vid uppmätning visar den dryga -30sekunder/dag. Något som jag anser väldigt högt. Jag ska imorgon lämna in den till vår lokala urmakare för närmare analys.

Någon som har erfarenhet av så hög tidsavvikelser redan 2år efter service?

Kan det kanske räcka med en ruckning?
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Jag köpte min första 005:a (begagnad) för ett par veckor sedan. Den är servad för drygt 2 år sedan men vid uppmätning visar den dryga -30sekunder/dag. Något som jag anser väldigt högt. Jag ska imorgon lämna in den till vår lokala urmakare för närmare analys.

Någon som har erfarenhet av så hög tidsavvikelser redan 2år efter service?

Kan det kanske räcka med en ruckning?
Den har kanske blivit magnetiserad?
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor

Marksan

Cartier
2-Faktor
Tack! Köpte det på rea på watchgecko.

Är det 'distressed brown' eller 'dark brown' du har? Alltid svårt med färgarna på nätet ...
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Ett annat alternativ är ju den här https://www.uret.se/omega-speedmaster-chronograph-38mm-svart-stal-o38-mm-p-354872.html

Har ingen omega ad i min stad så att köpa i butik är uteslutet. Då återstår uret eller chrono24. Köpt en klocka på chrono24 som hade små repor i safirglaset med mera trots att det inte var angivet. Är lite försiktig med att köpa begagnat numera då jag är rädd att bli blåst.

Verkar priset på uret okej? Dyrt för en klocka men omega håller priset ganska bra va?
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Ett annat alternativ är ju den här https://www.uret.se/omega-speedmaster-chronograph-38mm-svart-stal-o38-mm-p-354872.html

Har ingen omega ad i min stad så att köpa i butik är uteslutet. Då återstår uret eller chrono24. Köpt en klocka på chrono24 som hade små repor i safirglaset med mera trots att det inte var angivet. Är lite försiktig med att köpa begagnat numera då jag är rädd att bli blåst.

Verkar priset på uret okej? Dyrt för en klocka men omega håller priset ganska bra va?
Allt är relativt, men den klocka från Omega som har bra andrahandsvärde är 005. Du får räkna med ett kännbart pristapp.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Ett annat alternativ är ju den här https://www.uret.se/omega-speedmaster-chronograph-38mm-svart-stal-o38-mm-p-354872.html

Har ingen omega ad i min stad så att köpa i butik är uteslutet. Då återstår uret eller chrono24. Köpt en klocka på chrono24 som hade små repor i safirglaset med mera trots att det inte var angivet. Är lite försiktig med att köpa begagnat numera då jag är rädd att bli blåst.

Verkar priset på uret okej? Dyrt för en klocka men omega håller priset ganska bra va?
Måste den vara automatisk? Som @dream_theater_ skriver så håller 005 och 006 värdet bättre. Mycket bättre.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Mer än 20% är nog gränsfall idag. 80% av listpris blir 42 320 kr, vilket är ungefär vad många "nybegagnade" går för just nu.
Så kan det vara men jag kan ju bara tala utifrån mina egna erfarenheter.. Visst har nybeggade blivit dyra men det följer ju listpriset som har pressats uppåt väldigt mycket.
 
Topp