• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Stein

Cartier
Svårt att svara på, hur har efterfrågan varit historiskt? Känns det inte som att de kommer släppa någon ny liknande variant?
Efterfrågan historiskt känns helt okej va? De går ganska fort och kommer ut då och då till salu. Finns ju en hel del här på forumet som har modellen med. Men det ska bli spännande att se utvecklingen i alla fall.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Efterfrågan historiskt känns helt okej va? De går ganska fort och kommer ut då och då till salu. Finns ju en hel del här på forumet som har modellen med. Men det ska bli spännande att se utvecklingen i alla fall.
Blir helt klart intressant! Verkar ju som att även 005 följer FOIS öde och tas ur produktion för att ersättas med en ny version med bl a nytt urverk. Det kommer ju knappast bli svårt att få tag i en 005 på andrahandsmarknaden men priset kanske pressas uppåt en aning givet att nya moonwatch ökar i listpris. Tycker dock att priset på vanliga moonwatch har stigit väldigt mycket de senaste åren.. frågan är ju hur mycket köparna är beredda att betala för en dussinklocka som 005. Fantastisk klocka på så många sätt men finns ju en gräns... :)
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Testar två olika band på speedyn. Har lite svårt att bestämma vilket som egentligen är bäst.
Båda har sin charm. Åsikter?

IMG_20201125_155144.jpg
IMG_20201125_154143.jpg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Är lite sugen på att försöka byta min fois mot en 005. Jag har dålig koll på prisläget men på uret,se skiljer det 2k i nypris.
Är det ett rimligt byte med nån tusing upp från mig? Nån som är sugen? :)
1085873C-F3BF-494D-8F65-8A6D7F13359E.jpeg
Kolla lite priser på k&s. Tror dock du må regne med å legge til en hel del mer enn nån tusing for at noen skal väre intressert i bytte.
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Ett annat alternativ är ju den här https://www.uret.se/omega-speedmaster-chronograph-38mm-svart-stal-o38-mm-p-354872.html

Har ingen omega ad i min stad så att köpa i butik är uteslutet. Då återstår uret eller chrono24. Köpt en klocka på chrono24 som hade små repor i safirglaset med mera trots att det inte var angivet. Är lite försiktig med att köpa begagnat numera då jag är rädd att bli blåst.

Verkar priset på uret okej? Dyrt för en klocka men omega håller priset ganska bra va?
Har du möjlighet att testa de olika modellerna i verkligheten kan jag varmt rekommendera det innan köp. Var själv ganska säker på att 42 mm skulle vara för stort på mig, men ack så fel jag hade. Bezeln på en Professional är trots allt 39.7 mm och med en lug-to-lug på 48 mm bärs den som en 40 mm enligt mig.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tycker det ser ut som hesalit men kanske bara ser fel.. 001 är väl hesalit men med läder va? 002 som är med safir, om jag inte svamlar. :)
Ah! nej det är nog snarare jag som svamlar :) och vid en andra titt börjar jag tvivla på att det skulle vara safir..

Nåja, då kanske inte priset var lika lockande. Men 40k för <12m fullset med länk och läder kanske kostar så nuförtiden iofs
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Ni med plexi. Hur gör ni med repor? Låter ni dom vara eller polerat ni plexit vid behov. Isf med vad?
Rekommenderar verken det ena eller det andra, men om repor stör dig och du vill ta bort dem är Polywatch väldigt bra på hesalit. Billigt och enkelt att använda. Själv kan jag tycka lite repor är charmigt och jag skulle undvika polera för ofta :)

 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Om någon letar safirspeedy så är väl detta ett ok paket (tänker att han säkert släpper för 40').
Mindre än ett år gammal fullset + croco m viklås

För det är en .001 va?


Obs ingen koppling till säljaren

Tycker det ser ut som hesalit men kanske bara ser fel.. 001 är väl hesalit men med läder va? 002 som är med safir, om jag inte svamlar. :)
Ligger ute på KS også og er Hesalite. 40k med både länk og läder er nok et bra pris med tanke på hva de som har kommet ut her har gått for den siste tiden 🙂

 

HM80

Cartier
Så kan det nog vara, jag skrev upp mig på listan 2 dagar efter släppet, då var det redan flera som skrivit upp sig :)

lugnt, säg till om du inte gillar den när du väl får den så köper/byter jag den av dig :)

jag har gjort intresseanmälan och allt vad det heter, men tvivlar på att jag kommer få något närmaste 2 åren
 
Topp