• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Fortfarande tisdag så jag langar läckan! Nya Speedmaster Professional (osäker på om dessa är äkta men låt oss spekulera :D)

Verkar som 002 (safir) kommer med applied logo och 001 (hesalit) med vanligt målad. Båda med step dial och DO90 bezel :eek:


Screenshot_20201201-225920_Drive.jpg
Screenshot_20201201-225937_Drive.jpg
Screenshot_20201201-225657_Drive.jpg
Screenshot_20201201-225718_Drive.jpg


Bonusbild på 001 (hesalit):
Screenshot_20201201-230024_Drive~2.jpg


Tillägg: Här hittar ni PDF'en för bättre upplösning.

Här hittar ni PDF'en för bättre upplösning.
 

Oktogon

Panerai
Det här bandet ser ju förjäkla trevligt ut också. Hoppas det lirar med befintligt 16mm viklås. Typ som DSOTM-bandet fast rätt storlek.
Är sugen (fast inte på att betala 5k eller vad Omega kan tänkas ta betalt för ett tygband iofs ;) )

1606894984606.png
På tal om det, rätt sugen på ett band liknande detta till min 005. Som typ DSOTM eller fifty fathoms... någon som har tips på icke-OEM alternativ? Gärna i bra kvalle.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
På tal om det, rätt sugen på ett band liknande detta till min 005. Som typ DSOTM eller fifty fathoms... någon som har tips på icke-OEM alternativ? Gärna i bra kvalle.
Royal Straps. Har haft ett själv, bra och prisvärt.
 

HM80

Cartier
ingen som kör velcro? de från cheapnatostraps.com var bra mycket bättre än jag trodde. kör den på min seiko ibland, vore kul och se en på en klassisk speedy :)
 

Derix

Patek
2-Faktor
En klar förbättring! Sedan om det är rätt eller fel att snegla på det gamla vågar jag inte svara på.

En annan bransch med detta fenomen är gitarrer, där exempelvis Fender lider av att vintagegitarrer är eftertraktade och en stor del av deras befintliga kollektion är reissues eller homager till 50- och 60-talet.

Hoppas att Omega kan snegla bakåt samtidigt som de blickar framåt.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
En klar förbättring! Sedan om det är rätt eller fel att snegla på det gamla vågar jag inte svara på.

En annan bransch med detta fenomen är gitarrer, där exempelvis Fender lider av att vintagegitarrer är eftertraktade och en stor del av deras befintliga kollektion är reissues eller homager till 50- och 60-talet.

Hoppas att Omega kan snegla bakåt samtidigt som de blickar framåt.
Trodde aldrig jag skulle säga detta men jag tycker gamla länken ser bättre ut! I övrigt är den nya en klar förbättring.
Svårt det där när man har ett bra arv att bevara det gamla men samtidigt vara nytänkande. Tycker rolex är bäst på just detta. Hade varit så enkelt för dom att släppa en ny "Paul Newman" men det skulle dom aldrig göra.
 

davestoni

Panerai
Trodde aldrig jag skulle säga detta men jag tycker gamla länken ser bättre ut! I övrigt är den nya en klar förbättring.
Svårt det där när man har ett bra arv att bevara det gamla men samtidigt vara nytänkande. Tycker rolex är bäst på just detta. Hade varit så enkelt för dom att släppa en ny "Paul Newman" men det skulle dom aldrig göra.
Jag tycker att den nya länken är så mycket snyggare!!
Den nya länken har hämtat en hel del inspiration på hur den såg ut på 90-talet:
1607170538147.jpeg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Må faktisk si at jeg liker både tavlan og lenken på den gamle mer enn den nye, men får vel se hvordan den ser ut live.
 
Topp