• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

triss

Omega
2-Faktor
Kan du inte försöka hitta det NATOt på Omegas hemsida och se vad det kostar där?

Jag föredrar egentligen att handla i butik för att stötta levande stadskärnor etc men tappar lite lusten till det nu när jag såg prisskillnaden mellan AD och Omega på band. Antar att de sett en chans att krama ur det sista eftersom det varit sjukt icketransparant vad banden egentligen listar...
Kollade lite snabbt men hittar inte det, gissar att det är unikt till den klockan och att de officiellt inte säljer det löst. Skall nämnas att titanspännet var en ganska stor del i priset (1300).
 

Lauda

Patek
2-Faktor
8E002B40-C197-4C74-817C-39167B6C3313.jpeg
 

SJ Smythe

Cartier
Så galet nöjd med Uncle Seikos flatlink, snacka om värde för pengen. Har haft en OEM 1171 med 633 ändlänkar en gång i tiden men kom aldrig överens med den. Satt inte bra på klockan helt enkelt, ändlänkarna var besvärliga och spännet fick jag aldrig att kännas bra. US1035 känns toppen däremot. Kommer sitta på speedyn ett bra tag tror jag.

Stärkt av upplevelsen ska jag överväga att komplettera med en US1450 när den finns ute.

Disclaimer: Visserligen många år sedan jag hade 1171 och jag uppskattar rassel mer nu än då, så jag kanske ser det hela genom nyförälskelseglasögon. Må så vara. Bra är den iaf!

954699B4-8470-4C8A-8D1E-9D1CA6A6AF9E.jpeg
 
Senast ändrad:

Lauda

Patek
2-Faktor
Kanske skulle börja använda boxen för förvaring av klockan. Nu ligger boxen bara och skräpar vilket är synd...eller!? Tänkte kanske komplettera med vas eller lampa från Seletti. Kommer man undan med det som 34-årig man? Vi får väl se vad frun säger :)
20210122_131428.jpg

Screenshot_20210122-131938_Chrome.jpg
Screenshot_20210122-132030_Chrome.jpg

-Jag är med dig, kör!

Jag fick ge med mig när det kommer till många saker för att få ha boxen där.
1666CB44-E5F2-45F1-A670-6DA5A59DA5CE.jpeg
 
Topp