• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hur ser prisbilden ut på de nya. Är det list som gäller första tiden här eller upplever folk att det finns förhandlingsutrymme?
Jag fick ~5 % med medskicket att de egentligen inte ger rabatt på dessa (har handlat förr och beställde en annan klocka också så kan ju haft med det att göra). Men måste säga efter en helg på handleden att det inte hade spelat någon roll. Allt med klockan är bara Så. Jävla. Bra. Om man jämför med t.ex. Rolex får du ju inte ens en stål-DJ på jubilee för de pengarna, och säga vad man vill om DJ, men detta är tveklöst mer klocka för pengarna. Har definitivt inte ångrat mig 😀
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Jag höll på att sälja min förra veckan.
Hade inte använt den på över en månad och inte saknat den egentligen.
Dessutom annat som lockar och inte läge att lägga mer pengar på hobbyn.

Men så tog jag lite bilder och la ut en annons. Intresse började trilla in men ingen som slog till. OCH TUR VAR VÄL DET!

Av med länken, in med lådan i garderoben igen och på med ett gammalt feskarn-mocka och vips! Känns som nyförälskelse :D

2FCD288B-9732-4B8F-8533-B5BB3C513671.jpeg


Får se hur länge det håller i sig den här gången..
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag höll på att sälja min förra veckan.
Hade inte använt den på över en månad och inte saknat den egentligen.
Dessutom annat som lockar och inte läge att lägga mer pengar på hobbyn.

Men så tog jag lite bilder och la ut en annons. Intresse började trilla in men ingen som slog till. OCH TUR VAR VÄL DET!

Av med länken, in med lådan i garderoben igen och på med ett gammalt feskarn-mocka och vips! Känns som nyförälskelse :D

2FCD288B-9732-4B8F-8533-B5BB3C513671.jpeg


Får se hur länge det håller i sig den här gången..
Har gjort så många gånger, tänkt tanken alltså... inte blivit nån annons av det. Man tröttnar och så kommer tanken upp om försäljning men då låter jag den vara en längre period å så blir man nykär igen😁, de nått speciellt med den💕
Det finns en anledning att detta är en av de modeller som folk köper tillbaka efter en försäljning, inte bara en gång utan flera gånger till och med 🤔. Ska inte nämna några namn host host @Chuck tex host host 😉😁
Den e grym, låt den stanna😊
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Har gjort så många gånger, tänkt tanken alltså... inte blivit nån annons av det. Man tröttnar och så kommer tanken upp om försäljning men då låter jag den vara en längre period å så blir man nykär igen😁, de nått speciellt med den💕
Det finns en anledning att detta är en av de modeller som folk köper tillbaka efter en försäljning, inte bara en gång utan flera gånger till och med 🤔. Ska inte nämna några namn host host @Chuck tex host host 😉😁
Den e grym, låt den stanna😊
Hehe ja detta är min 4e (5e?) så jag har gjort misstaget förr :)

Men samtidigt är 40k en del pengar och det finns annat kul därute så ibland får man rycka plåstret för att komma tillbaka senare. Tidigare har det ju alltid varit lätt att köpa en ny om man vill utan någon jätteförlust men nu tickar ju priserna uppåt så finns risk att det blir dyrt att släppa om man ångrar sig..
 

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Har gjort så många gånger, tänkt tanken alltså... inte blivit nån annons av det. Man tröttnar och så kommer tanken upp om försäljning men då låter jag den vara en längre period å så blir man nykär igen😁, de nått speciellt med den💕
Det finns en anledning att detta är en av de modeller som folk köper tillbaka efter en försäljning, inte bara en gång utan flera gånger till och med 🤔. Ska inte nämna några namn host host @Chuck tex host host 😉😁
Den e grym, låt den stanna😊
Inne på min femte :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hehe ja detta är min 4e (5e?) så jag har gjort misstaget förr :)

Men samtidigt är 40k en del pengar och det finns annat kul därute så ibland får man rycka plåstret för att komma tillbaka senare. Tidigare har det ju alltid varit lätt att köpa en ny om man vill utan någon jätteförlust men nu tickar ju priserna uppåt så finns risk att det blir dyrt att släppa om man ångrar sig..
Jasså du med ja🤦‍♂️😆
Absolut är det mycket bundet kapital och känner man inte för klockan tillräckligt så är det lika bra att sälja. Men som du säger det börjar bli dyrt att köpa tillbaka och nog därför jag inte vågar sälja för att prova nått nytt. För min egen del så har jag tappat intresset för att prova några "nya" dyrare klockor så jag stannar vid speedyn, känner mig nöjd 😊
Jag byter och grejar bland de lägre prisklasserna istället, trivs bäst där och man vågar använda klockorna fullt ut utan tänka nämnvärt på värdet. Hursomhelst är speedyn bland de grymmaste klockorna man kan ha med sin historia och hela grejen runt den och det är nog därför folk återkommer till den.
 

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Fick leverans fr @Royal Straps idag 😁👌
Perkele vad det bandet är snyggt och ger Speedyn ett fint ansiktslyft. Tack Mathias på Royal Straps för bra kommunikation och utmärkt service .
Kör Sail Cloth ett tag framöver 😁
 

Bilagor

  • FE9474B8-21C3-49B4-8DD0-B49D45043CC0.jpeg
    FE9474B8-21C3-49B4-8DD0-B49D45043CC0.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 52
  • 787C77AD-9B49-414D-A54A-87DA63775D4D.jpeg
    787C77AD-9B49-414D-A54A-87DA63775D4D.jpeg
    518.4 KB · Visningar: 52
  • DBD78F32-E462-4E79-8A1E-D92095ABDA82.jpeg
    DBD78F32-E462-4E79-8A1E-D92095ABDA82.jpeg
    592.8 KB · Visningar: 46
  • 2BB54A88-E3F4-4E26-9A3D-81C162E68425.jpeg
    2BB54A88-E3F4-4E26-9A3D-81C162E68425.jpeg
    606.2 KB · Visningar: 49
  • FF5BF334-B1B3-45CB-96F8-BC3587B12B37.jpeg
    FF5BF334-B1B3-45CB-96F8-BC3587B12B37.jpeg
    690.5 KB · Visningar: 58
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag blev erbjuden en onsdag förra veckan, tackade av någon dum anledning nej, skrev till AD i torsdags att jag ångrade mig och ville ha en trots allt och fick den dagen efter. Hade dock bett att få stå kvar på listan så vet inte om det var därför, men verkade inte supersvårt att få tag i den då iaf (var sapphire sandwhich ska tilläggas, kan vara att hesalite är svårare).
Varifrån tog du den?
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jäklar vilken karaktär, grattis!!?

min resa 😂 @Lundgren🥊



#1
1DB6678D-8CE9-418C-BFA1-C666B527F071.jpeg









#2


6DEE3A04-FF62-45BE-A871-F66A989CDD0A.jpeg






#3

796B03C1-06B9-432A-B3E9-5235744BF9E8.jpeg




#4

ADADC743-A405-410D-83DD-80F25FA7AAB1.jpeg






#5
E21A2BE2-9E0A-497E-8A4E-553D8B7D88E0.jpeg






#6 2021 😁

71EC07F4-7236-4D74-904C-0E28B02DFFB2.jpeg
Ja den resan skojar man inte bort @Chuck!😉😁
För allas trevnad så behåller du speedyn denna gång, jag och många med mig blir oroliga och känner en viss stress när du säljer och köper hela tiden😲. Så gör oss en tjänst... behåll den nu😉😊😂👍
 
Topp