• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Står och velar mellan Speedmaster eller Seamaster nu när Rob kör med kampanjen.
Någon som vet om kampanjen bara gäller klockor i lager? Mao, om/när jag får tummen ur och bestämmer mig
så visar det sig att den inte finns kvar i lager så.....:banghead:
Är de någon skillnad i servicekostnad på Speedmaster vs Seamaster?
Du ska givetvis ta en Speedmaster om du enbart ska köpa en klocka. Jag är ganska säker på att kampanjen gäller även om du måste beställa en Speedy. Eller hur @ROB-1832 ?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Då var hon hemma. En årsklocka för mig, dock på annat sätt än året då jag föddes. Tack @ROB-1832 för hjälpen.
15628853_1315489858503162_1500065591_o.jpg
Fan jävla skit. Varför sålde jag min?!
 

Zalath

Panerai
Står och velar mellan Speedmaster eller Seamaster nu när Rob kör med kampanjen.
Någon som vet om kampanjen bara gäller klockor i lager? Mao, om/när jag får tummen ur och bestämmer mig
så visar det sig att den inte finns kvar i lager så.....:banghead:
Är de någon skillnad i servicekostnad på Speedmaster vs Seamaster?
Då tycker jag att du ska ta en Speedy! :) Jag vet inte riktigt vad mer du har för klockor, men jag tycker de är helt olika. Seamaster är en ganska modern dykare och Speedy en klassisk kronograf.
IMG_20161219_212646.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag måste erkänna. Jag tröttnar på speedy ibland men istället för att dumpa henne i bankfacket eller på k&S så får hon vila i sin Box.

Det är så göla om 3 dagar när jag öppnar lådjäveln då faller jag direkt igen! Har lärt mig mycket genom åren. Speedy får inte gå.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tredje Speedyn, tredje gången gillt...

Nyinköpt Speedy, tack @Hasse Varg för en trevlig affär, nu är man tillbaka i KS mysigaste tråd :)

Natot är högst temporärt, ska korta länken när urmakaren öppnar idag.

IMG_3172.JPG
Glad att du är nöjd med klockan :) Känns lite vemodigt att ha sålt den då den var min första tritium Speedy :( Nåja, får trösta mig med mina kvarvarande :D Får tacka dig också för en ömsesidigt trevlig affär! Skickade klockan med värdepost 17.00 igår så vi får även tacka Postnord för att du kunde vara med på veckans Speedy Tuesday :D
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Önskar min speedy ser ut som din, riktigt fina visare Hasse!
Tack @Chuck :) Den har faktiskt blivit "recenserad" på Speedmaster101.com http://speedmaster101.com/2016/02/ Om ni läser artikeln så kan ni klicka er vidare på länken till annonsen på OF. De undringar "recensenten" hade angående visarna (de är tritium och inte super-luminova, har gjort "belysnings" tricket i ett mörkt rum och ljuset från visarna klingar av i samma takt som det från indexen vilket ger att de bör vara från samma tid då tritium har en halveringstid på fjuttiga 12 år) samt timregistret har blivit klargjorda. Tack @Donkii för en trevlig affär :)
 
Topp