• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Rulle

Audemars
-Härligt att höra! Det ser jätte gott ut! Middagen hänger på Speedyn här med :D
05396661-C306-472E-855B-B0DD444C8371.jpeg
3191BD27-00FE-494A-9083-15AD3F6ABAC4.jpeg
blir inte frun aur när du avbryter hennes jobbande i köket för att ta bilder sådär?:eek:
 

Rulle

Audemars
Happy Speedy Tuesday :) Luftar min franken 145.012-67 som dagen tillära fått på sig original JB Champion NASA mesh. Har även nyutgåvan från Forstnerbands men det har jag satt på min Heuer Bundeswehr för att skrämma slag på grabbarna i militärurstråden :D
IMG_4206.jpeg

IMG_4207.jpeg

IMG_4202.jpeg

IMG_4204.jpeg

IMG_4205.jpeg
härligt att se!!!
bundeswehren ser fan brutalt stor ut på den fjuttiga länken!
är det en stabil länk på?
den ser lite sådär fjuttig ut i byggnationen
men ändå blir man sugen för den udda looken
 

PANI

Cartier
Glömde skicka in mitt bidrag igår, så här kommer en något sen bild + kompenserar med ety tips för semesterfirare i södra delen av landet. Har ni vägarna förbi Trelleborg kan jag varmt rekommendera Hallongården. Självplock, butik plus riktigt fint café med prisvärd lunch. Barnen nöjda, frugan nöjd och även jag mer än nöjd.
IMG_20200714_114624.jpg
 

Rulle

Audemars
Glömde skicka in mitt bidrag igår, så här kommer en något sen bild + kompenserar med ety tips för semesterfirare i södra delen av landet. Har ni vägarna förbi Trelleborg kan jag varmt rekommendera Hallongården. Självplock, butik plus riktigt fint café med prisvärd lunch. Barnen nöjda, frugan nöjd och även jag mer än nöjd.
IMG_20200714_114624.jpg
Heja TFF!!!
men hallongården är väl närmare vellinge än palmstaden?

är det en orginal omega länk på den?
 

Rulle

Audemars
bra bilder!!
annonserar ni ut den på nätet med dom vanliga tax-free lockpriserna till folk?
vore kul och se er försöka rikta in er till svenska kunder med så ni kan bidra till stadskassan lite med:)


https://omegaforums.net/threads/bnib-tudor-black-bay-58-blue-79030b-novelty.116542/

https://omegaforums.net/threads/ome...rubber-210-32-42-20-01-001-price-bump.113387/

"Price only applies to buyers outside the EU."
är detta er lilla scam?
att köra "tax-free priser" som normala gråpriser och köra svenskt pris 25% mer så ni tjänar bra och slipper betala svenskskatt på det ni säljer?
har frågat er om pris innan på saker och då fått svar att jag måste lägga på 25% moms och då var det ett riktigt löjligt pris jämfört med vad grågubbarna i italien och monaco tar.

såna som ni borde inte vara här!
pröva watchuseek så hittar ni direkt era tax-free kunder!:)
 

Millenary Watches

Cartier
Professional Dealer
bra bilder!!
annonserar ni ut den på nätet med dom vanliga tax-free lockpriserna till folk?
vore kul och se er försöka rikta in er till svenska kunder med så ni kan bidra till stadskassan lite med:)


https://omegaforums.net/threads/bnib-tudor-black-bay-58-blue-79030b-novelty.116542/

https://omegaforums.net/threads/ome...rubber-210-32-42-20-01-001-price-bump.113387/

"Price only applies to buyers outside the EU."
är detta er lilla scam?
att köra "tax-free priser" som normala gråpriser och köra svenskt pris 25% mer så ni tjänar bra och slipper betala svenskskatt på det ni säljer?
har frågat er om pris innan på saker och då fått svar att jag måste lägga på 25% moms och då var det ett riktigt löjligt pris jämfört med vad grågubbarna i italien och monaco tar.

såna som ni borde inte vara här!
pröva watchuseek så hittar ni direkt era tax-free kunder!:)
Hej,
Syftet med bilden är att bidra till forumet och inte menat som en säljannons.
På de internationella forumen annonserar vi och riktar oss till internationella kunder.
Undrar du någonting mer är du välkommen att kontakta oss direkt för att undvika att kladda ner tråden.
 

dino

Omega
2-Faktor
Behöver er objektiva åsikt. Speedmastern har varit en gral i många år men sedan jag köpt en BB36 och även King Seiko 37mm så har jag ändrat åsikt mer och mer om vad jag tycker är stort och inte. 42mm var förr perfekt men nu har jag samvetskval. Så vad tycker ni om storleken? Den satt skönt på armen måste jag säga och kändes slim.

IMG-20200715-WA0000.jpg
 

Rulle

Audemars
Behöver er objektiva åsikt. Speedmastern har varit en gral i många år men sedan jag köpt en BB36 och även King Seiko 37mm så har jag ändrat åsikt mer och mer om vad jag tycker är stort och inte. 42mm var förr perfekt men nu har jag samvetskval. Så vad tycker ni om storleken? Den satt skönt på armen måste jag säga och kändes slim.

IMG-20200715-WA0000.jpg
den blir mindre på läder eller med den äldre länken!
ändlänkarna på vanliga länken bygger utåt en bit!

allt är en smaksak
luggarna går ju inte utanför din arm så där är det lugnt sen är det du själv som måste se om du kan leva med en stor klocka!
vissa tycker att panerai funkar på 15cm's handleder och vissa tycker tvärtemot
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Behöver er objektiva åsikt. Speedmastern har varit en gral i många år men sedan jag köpt en BB36 och även King Seiko 37mm så har jag ändrat åsikt mer och mer om vad jag tycker är stort och inte. 42mm var förr perfekt men nu har jag samvetskval. Så vad tycker ni om storleken? Den satt skönt på armen måste jag säga och kändes slim.

IMG-20200715-WA0000.jpg
Tycker den sitter riktigt bra på dig! :D
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Behöver er objektiva åsikt. Speedmastern har varit en gral i många år men sedan jag köpt en BB36 och även King Seiko 37mm så har jag ändrat åsikt mer och mer om vad jag tycker är stort och inte. 42mm var förr perfekt men nu har jag samvetskval. Så vad tycker ni om storleken? Den satt skönt på armen måste jag säga och kändes slim.

IMG-20200715-WA0000.jpg

-Det ser mycket bra ut!!
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Behöver er objektiva åsikt. Speedmastern har varit en gral i många år men sedan jag köpt en BB36 och även King Seiko 37mm så har jag ändrat åsikt mer och mer om vad jag tycker är stort och inte. 42mm var förr perfekt men nu har jag samvetskval. Så vad tycker ni om storleken? Den satt skönt på armen måste jag säga och kändes slim.

IMG-20200715-WA0000.jpg
Tycker den sitter perfekt! Jag fick hem min Speedmaster Reduced igår och tänkte att den passar mycket bättre på mina smala (17cm) handleder. Åkte ner till urmakaren idag för att korta länken och fick samtidigt prova den "riktiga" Speedmastern. Den satt väldigt bra på mig med och och luggarna var inte utanför armen. Jag vet nog vad jag kommer uppgradera till nästa gång ;)
 

Rulle

Audemars
Tycker den sitter perfekt! Jag fick hem min Speedmaster Reduced igår och tänkte att den passar mycket bättre på mina smala (17cm) handleder. Åkte ner till urmakaren idag för att korta länken och fick samtidigt prova den "riktiga" Speedmastern. Den satt väldigt bra på mig med och och luggarna var inte utanför armen. Jag vet nog vad jag kommer uppgradera till nästa gång ;)
brukar bli så med reduced ägare att dom ändä ibte kan sluta sig från the real thing men njut nu av din reduced å glöm den större speedyn ett tag! (blir billigast så)
 
Topp